دکتر علی‌اصغر انجیدنی ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۳۵۴ نفر از کل شهروندان مبتلا به بیماری کرونا در خراسان رضوی مربوط به حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۲۱۴ نفر متعلق به مناطق زیرپوشش پنج دانشکده‌ها و دانشگاه‌ علوم پزشکی دیگر این استان هستند.

وی ادامه داد: دانشکده علوم پزشکی نیشابور با ۸۵ نفر بیمار کرونا بعد از مشهد بیشترین شمار بیماران را دارد. پس از آن نیز دانشگاههای علوم پزشکی تربت‌حیدریه و تربت‌جام  هخرکدام به ترتیب با ۴۱  و ۴۰ نفر بیمار در رده بعدی شیوع کرونا در خراسان رضوی قرار دارند.

دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در حوزه زیر پوشش دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار و گناباد نیز به ترتیب ۳۰  و ۱۸ نفر است. 

وی افزود: ظرف روزهای ۳۰ بهمن گذشته تا ۲۵  اسفند ماه جاری دو هزار و  ۹۱۸ بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری شده‌اند. 

دکتر انجیدنی ادامه داد: همچنین لازم به تاکید است که در این مدت تاکنون هزار و ۸۵۱ نفر از شهروندان خراسانی مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا بهبود یافته و از بیمارستانها مرخص شده‌اند. 

وی گفت: هزار و ۶۸۷ نفر از بیماران بستری شده مشکوک به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که تاکنون ۹۸۲ نفر از آنها بهبود یافته و از بیمارستان به منزل رفته‌اند. شده‌اند.

دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه تعداد جانباختگان بیماری کرونا را در خراسان رضوی که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت بوده ۴۲ نفر اعلام و بیان کرد: ۲۲ نفر از این جانباختگان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۹ نفر در حوزه دانشکده علوم پزشکی نیشابور و چهار نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی تربت‌جام فوت کرده‌اند. حوزه جغرافیایی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز سه بیمار فوتی و  دانشگاههای علوم پزشکی تربت‌حیدریه و گناباد هرکدام دو نفر فوتی بر اثر کرونا را ثبت کرده‌اند.

افزون بر ۷۵ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی در قالب ۱۲ شهرستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۲۵ درصد دیگر جمعیت این استان زیرپوشش خدمات دانشگاهها و دانشکده‌های علوم پزشکی سبزوار شامل پنج شهرستان، گناباد شامل دو شهرستان، تربت‌جام شامل چهار شهرستان، تربت‌حیدریه شامل چهار شهرستان و نیشابور شامل دو شهرستان هستند.

استان خراسان رضوی با وسعت ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومترمربع (۱۱ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۶۵۹ هکتار) معادل هفت درصد مساحت کل کشور شامل ۲۹ شهرستان، ۷۲ شهر، ۷۰ بخش و دو هزار و ۵۴۰ روستا است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.