علیرضا جمیع روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: واحدهای تولید الکل صنعتی در استان وجود دارند اما تولید این محصول مشمول استاندارد اجباری نیست.  

وی ادامه داد: ۱۳ واحد تولید مواد ضدعفونی کننده از جمله تولید آب ژاول و مواد سفید کننده موسوم به "وایتکس" در این استان پروانه استاندارد داشته و فعال هستند.

وی گفت: تولید ماسک و دستکش یک بار مصرف و دستکش جراحی یا "لاتکس" مشمول استاندارد اجباری نیست اما دستکش مخصوص ظرفشویی مشمول استفاده از نشان استاندارد است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز چندی پیش اعلام کرد: با افزایش تولید الکل توسط دو واحد تولیدی، ظرفیت تولید این ماده در استان از ۱۵ هزار لیتر به ۲۱ هزار لیتر در روز افزایش یافت.

علی رسولیان افزود: این دو واحد در شهرک صنعتی کاویان فریمان و در شهرک صنعتی کلات قرار دارد که واحد مستقر در فریمان ظرفیت خود را به میزان ۱۰ هزار لیتر در روز و واحد مستقر در شهرک صنعتی کلات ظرفیت تولید خود را به ۱۱ هزار لیتر در روز افزایش داده است.

وی بدون اشاره به نوع الکل تولیدی در این واحدها اظهار داشت: با افزایش تولید الکل به عنوان پایه تولید بسیاری از مواد ضدعفونی کننده، بخش عمده‌ای از نیاز استان در این نوع مواد برای مقابله با شیوع ویروس کرونا تامین می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.