علی رسولیان روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از انبار کمیته تامین، توزیع و نظارت بر توزیع کالاهای مورد نیاز برای پیشگیری و مقابله با کرونا در خراسان رضوی طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از زمان شکل گیری این کمیته در استان با همیاری و کمک فعالان اقتصادی بخش خصوصی تلاش شد که ملزومات پیشگیری و مقابله با کرونا تامین شود.

وی ادامه داد: از جمله مهمترین کارهای این کمیته تاکنون تامین و توزیع ۱۰ هزار ماسک اف.اف.پی، هفت هزار و ۸۱۰ عدد کلاه، ۴۰ هزار عدد کاور کفش، ۴۰۰ عدد ملحفه تخت، پنج هزار و ۳۰۰ آستینچه، ۵۰۰ شیلد، ۲۱۰ دست لباس یکسره ضد کرونا بوده است.

وی گفت: مقدار بسیاری دستکش معاینه، کاور کفش، الکل، تب سنج و ونتیلاتور نیز برای توزیع بین دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان رضوی توسط این کمیته تامین شده است.

رسولیان افزود: تولید ماسک به صورت خانگی با اخذ مجوز از دانشگاه علوم پزشکی به عنوان یک لایه محافظ در برابر کرونا توسط تولیدکنندگان استان انجام گرفته و به زودی محل توزیع آن برای مردم اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: کمیته تامین، توزیع و نظارت بر توزیع کالاهای مورد نیاز برای پیشگیری و مقابله با کرونا خراسان رضوی خود را متعهد می‌داند نیازهای پزشکان، پرستاران و کسانی را که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا تلاش می‌کنند تامین کند.

وی گفت: با این حال تامین اقلام یاد شده راه اصلی مبارزه با کرونا نیست بلکه مهمترین شیوه برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری و شکستن زنجیره شیوع ویروس آن، ماندن در خانه و اجتناب از حضور در اجتماعات و اماکن عمومی است.

براساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موارد ابتلا به ویروس کرونا در استان خراسان رضوی ۲۵۶ نفر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.