حجت الاسلام احمد مروی قبل از ظهر امروز جمعه در مسجدالرضا (ع) منطقه شهید باهنر در مشهد حضور یافت و انتخاب خود را انجام داد.

وی پس از انداختن رای خود در جمع خبرنگاران گفت:  امروز به معنی واقعی کلمه از مصادیق یوم الله است و حضور با شکوه مردم انقلابی و ولایت مدار ایران یوم الله دیگری را رقم خواهد زد.

او افزود: هدف از حضورم  در یکی از شعب اخذ رأی مناطق محروم حاشیه شهر مشهد توجه دادن مسوولان به این ولی نعمتان حقیقی کشور است و  امیدوارم نمایندگانی که انتخاب می‌شوند به مشکلات و دردهای مردم این مناطق توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: گرچه وظیفه نمایندگان مجلس کار اجرایی، عمرانی و آبادانی نیست و این امور از وظایف دولت است و نباید داوطلبان نباید چنین وعده‌هایی را به مردم بدهند اما نمایندگان می‌توانند با کارهای کارشناسی خوب و تدوین قوانین مناسب کمک کنند که عدالت در جامعه اجرا شود.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به پیام حضرت امام خمینی(ره) برای نخستین مجلس شورای اسلامی گفت: حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه در اولین بند نخستین پیامی که برای اولین مجلس شورای اسلامی صادر کردند بر اجرای عدالت تأکید فرمودند.

مروی با بیان اینکه زمینه و بستر برای اجرای احکام اسلامی زمانی در جامعه فراهم می‌شود که عدالت در جامعه اجرا شود و مردم احساس تبعیض نکنند ادامه داد: توصیه‌های رهبر معظم انقلاب باید همواره سرلوحه برنامه‌های نمایندگان محترم مجلس باشد.

وی اظهار کرد: به هر میزان تعداد آرای یک نماینده بیشتر باشد، مسوولیت او سنگین‌تر است و نمایندگان توجه داشته باشند به تعداد هر رأی مسوولیت بیشتری دارند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: حضرت امام خمینی(ره) در دومین بند پیام خود برای نخستین مجلس شورای اسلامی، به موضوع توجه به محرومان و مستضعفین تأکید می‌کنند و نمایندگان مجلس باید تلاش برای اجرای عدالت و توجه به محرومان را مدنظر داشته باشند.

مروی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید روحیه انقلابی، ایستادگی در برابر استکبار را داشته و مؤمن و خدا ترس باشند و خداوند را همواره شاهد و ناظر بر اعمال و گفتار خود بدانند و از عزت، سربلندی و استقلال کشور دفاع کنند.

وی با اشاره به این فرمایش امام خمینی(ره) که "مثل مدرس را انتخاب کنید" ادامه داد: توصیه من به نمایندگان محترم مجلس این است که یک بار زندگینامه شهید مدرس را بخوانند و با موضع گیری‌های آن شهید عالیقدر در مسایل داخلی، ملی و بین المللی آشنا شوند چون  شهید مدرس یک الگوی موفق و تمام عیار برای نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی است.

حجت الاسلام مروی پس از انداختن رأی خود به صندوق‌ به دیدار خانواده شهید مدافع حرم اسماعیل رضایی از شهدای لشکر فاطمیون در منطقه شهید باهنر مشهد رفت. این شهید عالیقدر ۱۵ بهمن‌ماه امسال در شهر حلب سوریه به فیض شهادت نایل آمد.

دو میلیون و ۳۶۵ هزار و ۶۶۲ نفر از مجموع جمعیت سه میلیون و ۳۷۹ هزار و ۵۱۷ نفری شهر مشهد و بخش مرکزی این شهرستان واجد شرایط رای دان هستند.

۱۲۳ هزار نفر از این جمعیت را شهروندان رای‌اولی تشکیل می‌دهند.

همچنین هزار و ۵۲۰ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مشهد و کلات برپا شده‌اند که مکان ۶۴ درصد آنها مدارس، ۲۰ درصد مساجد و بقیه سایر اماکن مانند دانشگاهها، حسینیه‌ها و سالنهای ورزشی است.

مشهد به ۱۹ منطقه انتخاباتی تقسیم و به ازای هر ۱۰ شعبه در این حوزه یک مسوول تعیین شده است.

همچنین چهار هزار و ۴۸۰ مامور انتظامی حفظ امنیت شعبه‌ها و حراست از صندوقهای رای را در مشهد بر عهده دارند.
۲۷۴ نامزد برای پنج کرسی نمایندگی مردم مشهد و کلات در صحنه انتخابات مجلس یازدهم حضور دارند. بر این اساس هر کرسی نمایندگی این حوزه در خانه ملت ۵۵ رقیب دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.