ساحل‌نشینان دریا دل بوشهری با حضور گسترده در پای صندوق‌های رای و تشکیل صف‌های طولانی مشارکت ملی و سیاسی خود را جشن گرفتند و هرچند امروز خلیج فارس آرام بود اما امواج انسانی و حرکت فوج فوج رای دهندگان نوارساحلی این دریا را به تلاطم انداخت.

انتخابات فرصتی است که مردم با رای خود برای چهار سال آینده این سرزمین تصمیم گیری می‌کنند و در این ارتباط مردم استان ساحلی بوشهر نیز با تبعیت از فرمان رهبری با حضور پرشور در پای صندوق‌های رای در این جشن بزرگ سیاسی و ملی شرکت کردند.

مطابق تاکید رهبر معظم انقلاب که "حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی یک وظیفه شرعی، ملی، انقلابی و حق مدنی آحاد مردم به شمار می‌رود این حماسه ملی یک جهاد عمومی و نعمت و امتحان الهی است که اگر با حضور پرشور مردم همراه شود، مایه آبروی نظام اسلامی و تقویت کشور و مصونیت بخش در برابر توطئه ها و زمینه ساز ایران قوی خواهد بود" در نخستین ساعت‌های آغاز رای گیری همگام با سراسر کشور مردم بوشهر نیز  با حضور در پای صندوق‌های رای به ادای تکلیف پرداختند.

با گذشت چند ساعتی از آغاز انتخابات بتدریج شعبه‌های رای گیری در بندر بوشهر با تراکم و ازدحام جمعیت روبرو و صف‌های افراد شناسنامه در دست تشکیل و لحظه به لحظه طولانی‌تر شد.

جمعی از رای دهندگان بوشهری در شعبه‌های رای گیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشتند: حضور هرچه بیشتر مردم در پای صندوق‌های رای همراه با انتخاب اصلح و تشکیل مجلسی قوی آینده کشور را تضمین می‌کند.

آنان افزودند: رای هر ایرانی امروز همانند تیری برای از بین بردن پایگاه شیطانی استکبار جهانی است و باور داریم که این مهمترین خواسته رهبر معظم انقلاب و شهید مقاومت سردار قاسم سلیمانی از ملت ایران است.

یک شهروند بوشهری گفت: انتخابات و حضور میلیونی مردم در پای صندوق‌های رای عرصه همبستگی ملی و فریاد استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است.

مسلم دهباش افزود: حضور آگاهانه مردم در پای صندوق‌های رای تداوم دهنده خون شهیدان است و هر ایرانی با رای خود چشمان شوم توطئه‌گران خارجی و داخلی را کور می‌کند.

یک جوان بوشهری گفت: حضور مردم در ساعت‌های نخست رای‌گیری بیانگر وجود امید در دل میلیون‌ها ایرانی است و ثابت می‌کند مردم همچنان به آینده این نظام امیدوارند و از سنگ‌اندازی دشمن در مسیر انقلاب اسلامی خسته نشده‌اند.

علی ماندگار اضافه کرد: به عنوان یک جوان ایرانی به امید فردای بهتر و رسیدن به آینده‌ای روشن رای خود را در صندوق می‌اندازم تا به دشمنان این سرزمین اعلام کنم که جوانان امروز مانند جوانان دیروز پشتیبان این نظام هستند و توطئه‌های آنان برای دلسرد کردن  مردم کارساز نبوده‌است.

وی بیان کرد: تحریم جدید استکبار جهانی تحریم انتخابات است اما ملت ایران با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های رای تحریم آنها را تحریم کردند و بار دیگر دشمن در مقابل اراده ملت ایران به زانو درآمد.

یک پیر زن بوشهری درحالی که عصا به دست داشت و با سختی راه می‌رفت خود را به پای صندوق رای رساند و گفت: به احترام شهیدان این سرزمین و عمل به تکلیف خود براساس سفارش رهبر معظم انقلاب در انتخابات شرکت کردم.

خیرالنساء تنگسیری افزود: امروز با رای خود به دشمن اعلام می‌کنم حتی یک زن مسن ایرانی همانند یک سرباز در مقابل زیاده‌خواهی آمریکا ایستاده و اجازه نمی‌دهیم تحریم‌ها به این نظام خسارتی بزند.

یک زن بوشهری نیز در حالی که فرزند شیرخوار خود را در آغوش داشت گفت: شرکت در انتخابات به معنی امید به آینده روشن پیش رو است.

مریم دشتی اضافه کرد: انتخابات فرصتی برای ادای وظیفه به کسانی است که جان خود را برای این مرز و بوم نثار کردند و فرصتی است تا با مشت‌های گره کرده بر دهان دشمنانی که ادعا می کنند ملت ایران از این نظام خسته شده‌است، بزنند.

یک جوان بوشهری گفت: حماسه‌آفرینی ملت ایران برای همه دنیا ثابت شده‌است و امروز نیز با حضور بموقع خود خاطره دیگری به بلندای حماسه‌های پیشین خلق می‌شود.

علی رنجبر اضافه کرد: ایرانی همواره نماد حماسه‌آفرینی در دنیا بوده امروز نیز با وجود همه مشکلات و تنگناهایی که از سوی استکبار جهانی برای مردم پیش آمده چشم جهانیان به حضور ملت ایران بویژه جوانان است.

وی ادامه داد: مشکلات، کمبودها شامل بیکاری، تنگناها و فشارهای اقتصادی و معیشتی وجود دارد اما حضور امروز مردم در صحنه انتخابات با هدف پشتیبانی از نظام و به امید رسیدن به آینده‌ای بهتر است.

یکی دیگر از جوانان بوشهری گفت: برای باز کردن گرهی از مشکلات و آینده میهمن بهترین انتخاب خود را به ثبت می‌رسانم.

الهه آزادی افزود: یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی آغازی بر نوسازی انگیزه‌ها در گام دوم انقلاب است.

وی یادآور شد: حضور جوانان ایرانی در پای صندوق‌های رای نشان می‌دهد خون غیرت سردار قاسم سلیمانی در رگ‌های آنان وجود دارد و این سرزمین صدها و هزاران سردار سلیمانی دارد.           

از مجموع جمعیت یک میلیون و ۱۶۰ هزار نفری استان بوشهر ۷۸۳ هزار و ۳۳۳ نفر واجد شرایط رای و از این شمار ۳۷  هزار و ۶۵۹ نفر رای اولی هستند.

در چهار حوزه انتخابیه استان بوشهر ۷۲۰  شعبه اخذ رای برای جمع‌آوری آرای مردم در نظر گرفته شده است که ۵۰۱  شعبه ثابت معادل ۷۰ درصد و ۲۱۹ شعبه سیار معادل ۳۰ درصد هستند.

در مجموع ۱۵ هزار نفر مجری، ناظر و دست اندرکار برگزاری انتخابات در استان بوشهر هستند که این تعداد بیش از چهار هزار نفر اعضا شعبه هستند و در هر شعبه هم یک بازرس انتخابات حضور دارد.

استان بوشهر با یک میلیون و ۱۶۰ هزار نفر جمعیت دارای چهار کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی که هم اکنون ۶۶ نامزد در حال رقابت انتخاباتی برای دستیابی به آنها هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.