با آغاز رای‌گیری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت امروز (جمعه) همزمان در سراسر کشور، در بیرجند مرکز خراسان جنوبی هم مردم زودهنگام در پای صندوق‌های اخذ رای حضور یافتند تا قانونگذاران را از بطن جامعه انتخاب کنند.

زن و مرد، پیر و جوان همه آمده‌اند تا در سرنوشت‌شان سهیم باشند اما در میان آنها میراث‌دارانی که هنوز به سن قانونی رای دادن نرسیدند هم آمده‌اند، آمده‌اند تا رسم پرچمداری را از جبهه انتخابات الگو بگیرند و پاسدار خون شهدایی باشند که درخت پرثمر انقلاب اسلامی از خونشان جوانه زده است.

یک جوان که دومین دوره از سن قانونی رای را گذرانده بود و خود را مکلف به شرکت در انتخابات می‌دانست در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: مقام معظم رهبری همواره برای ما جوانان یک الگو است و امروز هم من به عنوان یک جوان ایرانی سعی کردم در این تکلیف انقلابی از بقیه پیشی بگیرم.

علی معتمدی افزود: آمده‌ام تا قدرت انتخابم را به معاندان نشان دهم و بگویم امروز حضور و رای هر جوان ایرانی از صدها موشک مخرب‌تر است و جوان ایرانی همواره پشت سر نظام و رهبری خواهد ایستاد.

وی با بیان اینکه حضور پرشور مردم ولایی جمهوری اسلامی ایران زمینه‌ساز تشکیل مجلسی قدرتمند خواهد شد تصریح کرد: از آنجا که قوانین صادره از قوه‌ مقننه چندین سال بر سرنوشت کشور تاثیر می‌گذارد از نمایندگان انتخابی خواستارم انقلابی باشند و انقلابی بمانند.

بانوی جوانی هم که برای انداختن رای خود به یکی از شعب مراجعه کرده بود معتقد است که حضورش همچون خاری بر چشم ترامپ و دوستدارانش است.

فاطمه حاجی‌آبادی  اظهار داشت: هر جا نیاز به حضور مردم است همواره حضور داریم و از هیچ تلاشی برای پشتیبانی از نظام چشم‌پوشی نمی‌کنیم اما از مسوولان بویژه منتخبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خواستارم که حامی مستضعفان و مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب باشند.

شهروند دیگری گفت: حضور پرشور مردم همه برنامه‌ریزی‌های دشمنان نظام را به هم می‌ریزد و دشمنان و در راس آنها استکبار جهانی از حضور مردم پای صندق‌های رای ناراحتند.

کبری هادی پناه یادآور شد: تشکیل مجلس کارآمد و قوی بسیاری از مشکلاتی که برگرفته از تحریم‌های ظالمانه است را مدیریت خواهد کرد و این مهم خود باعث نگرانی استکبار جهانی است.

یک فرهنگی بازنشسته هم گفت: امروز (دوم اسفند) تکمیل کننده حضور پرشور مردم در راهپیمایی دندان‌شکن ۲۲ بهمن است و حضور مردم در انتخابات همانند موشکی است که بر قلب دشمن سرایت می‌کند.

صادق محمدی ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پایگاه عین‌الاسد را نشانه گرفت اما امروز موشک‌های ایرانی که برگرفته از همت و حماسه حضور بوده بر قلب دشمن پرتاب شده است.

یکی از دیگر جوانان با حضور خود در یکی از شعب اخذ رای، انتخابات را برگ زرین دفتر انقلاب دانست و گفت: انقلاب اسلامی دست شیاطین جنایتکار را از این مرز و بوم کوتاه کرد و اگر روزی قانون کاپیتولاسیون در کشور حاکم بود امروز شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی کابوسی برای بدخواهان نظام شده است.

سعید کاظمی ادامه داد: جوانان دیروز شیطان رجیم را از کشور رهانیدند و ما جوانان امروز با پاسداری از خون شهدا و آرمان‌های امام راحل با پیشرفت علم و تکنولوژی وابسته به دانش‌بنیان، خواب را بر چشمشان حرام خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: پشتیبانی از نظام و انقلاب برای همه ما جوانان ایرانی یک تکلیف است و حضور در انتخابات مرجع ارتقای قدرتی خواهد بود که شهید همدانی و سلیمانی‌ها و همرزمان شهیدشان آغازکننده آن بودند.

وی اظهار داشت: اگر روزی هشت سال در جنگ به سر می‌بردیم و برای تهیه سیم خاردار هم در تحریم قرار داشتیم اما امروز با پیشرفت تکنولوژی بومی در جهان حرفی برای گفتن داریم و موشک‌های دوربرد ساخت دست دانشمندان ایرانی لرزه بر اندام استکبار جهانی انداخته است.

وی گفت: انتخابات زمینه‌ساز همه پیشرفت‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی ملت ایران است و همان‌طور که بزرگان ما در بدو انقلاب به جمهوری اسلامی رای دادند ما هم امروز با انتخاب مجلسی قوی به این انتخاب قوت می‌بخشیم.

 انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه دوم اسفند همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز شد.

۱۲۷ داوطلب در چهار حوزه انتخابیه استان خراسان جنوبی برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند و در نهایت اسامی ۷۰ نامزد شامل ۶۵ مرد و پنج زن برای این استان از سوی شورای نگهبان اعلام شد که طبق آخرین آمار از این تعداد ۳۰ نفر انصراف دادند و ۴۰ نفر وارد عرصه رقابت شدند.

خراسان جنوبی دارای ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه اصلی است و ۶۷۷ شعبه اخذ رای در این استان دایر می‌شود که ۷۱ شعبه نسبت به انتخابات دوره قبل مجلس شورای اسلامی افزایش یافته است.

  براساس آماری که وزارت کشور اعلام کرده ۵۶۴ هزار و ۹ نفر در این استان واجد شرایط رای داریم که از این تعداد ۲۸۳ هزار و ۷۴۱ نفر مرد و ۲۸۰ هزار و ۲۶۸ نفر زن هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.