محمدرضا پورمحمدی روز شنبه در جشن آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی در تالار اجتماعات مصلای امام خمینی تبریز، افزود: انقلاب اسلامی در ۴۱ سال پیش باعث شد دیدگاه های سیاسی مردم نسبت به تعیین سرنوشت خود تغییر پیدا کند و این تغییرات را امروز در عرصه های مختلف شاهدیم.

وی اظهار داشت: در حالی که پیش از انقلاب اسلامی فضای خفقان و بی اعتنایی حاکمیت به رای و نظر مردم را شاهد بودیم، امروز جمهوری اسلامی ایران به تنها کشور متکی به آرای مردمی و موازین و قواعد اسلامی در جهان است که تعیین سرنوشت مردم توسط خودشان صورت می گیرد.

پورمحمدی چرایی وقوع انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ را مختلف و متنوع دانست و یادآوری کرد: وابستگی تمام عیار حکومت به بیگانگان به ویژه آمریکا و انگلیس، فساد کلان و دین ستیزی حکومت، اختناق گسترده، ظلم و بی عدالتی و فقر و فلاکت آحاد مردم از جمله دلایل وقوع انقلاب در آن سال ها بود.

وی ایمان و اعتقاد راسخ مردم، حضور مردم در عرصه مبارزات ضدطاغوت و رهبری امام خمینی (ره) را سه رمز مهم پیروزی انقلاب اسلامی در ۴۱ سال قبل بیان کرد.

پورمحمدی تحولات عمیق و گسترده سیاسی در داخل کشور را که در شعار استقلال، آزادی و جمهوری متبلور شده است مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: جمهوری اسلامی امروز تنها الگوی حکومت مبتنی بر مردم سالاری دینی در جهان محسوب می شود.

وی اضافه کرد: در سال های پس از انقلاب اسلامی سرنوشت کشور به دست مردم سپرده شده است و برگزاری انواع انتخابات اعم از خبرگان رهبری، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا نمونه هایی از این دست می باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی در حوزه سیاست خارجی مستقل عمل می کند و به هیچ یک از کشورهای جهان متکی نیست، اظهار داشت: بر همین اساس بسیاری از آزادی خواهان در منطقه و سایر کشورها از ایران الگوبرداری می کنند که ایجاد جبهه مقاومت علیه استکبار جهانی نمود عینی آن است.

پورمحمدی با اشاره به سختی های معیشتی و مشکلات اقتصادی  حاکم بر کشور، گفت: هرچند همه از سختی معیشت می نالیم اما باید شرایط کنونی را با ۴۱ سال قبل مقایسه کنیم که در آن زمان شرایط شهرها و روستاهای ما چگونه بود و در حال حاضر چه وضعیتی دارند.

وی اعلام کرد: همزمان با دهه فجر امسال تعداد یکهزار و ۳۶۵ عنوان طرح در بخش های مختلف عمرانی، خدماتی و آبادانی روستاها و شهرهای استان به بهره برداری می رسد که نشان از پیشرفت های علمی، فناوری، آموزشی و اقتصادی کشور دارد.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی به سادگی حاصل نشده است، این نظام را محصول خون هزاران شهید دانست که وظیفه همه ملت است تا از دستاوردهای انقلاب اسلامی حراست کنند.

به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز در این مراسم گفت:  ۱۲ بهمن ماه روز امام خمینی (ره) است که با حرکت بی بدیل خود مردم ایران را از یوغ استعمار رهانید.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم افزود: حرکت انقلابی امام راحل نه تنها در داخل ایران اثرگذار بود بلکه در اقصی نقاط جهان نیز الهام بخش بسیاری از جنبش های آزادی خواهانه شد.

وی ادامه داد: امروز انقلاب اسلامی راه خود را پیدا کرده است و به برکت جانشین صالحش، هدایت می شود که باید قدردان این نعمت الهی بود. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.