مسعود مجرد روز پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: سناریوی این تله فیلم توسط حسین تراب‌نژاد از فیلم‌نامه‌نویسان برجسته کشور و نویسنده بسیاری از فیلم‌های سینمایی نظیر «ماجرای نیمروز ۱ و ۲» و همچنین سریال‌هایی نظیر «پرده‌نشین » و «نفس گرم» نگاشته و تحویل صدا و سیما شده‌است.

وی اضافه کرد: درصدد هستیم این فیلم تلویزیونی را به بهترین شکل ممکن بسازیم تا شخصیت حجت‌الاسلام حسنی به‌خوبی به مردم ایران شناسانده شود.

وی بیان کرد: در خصوص سریال مربوط به شهید باکری نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و با وجود نگاشته‌شدن بیش از ۱۰ بار از فیلم‌نامه مربوط به زندگی این شهید والامقام، هنوز هیچکدام از آنها مورد قبول ما قرار نگرفته و به دنبال فیلم‌نامه‌ای قوی در راستای تبیین شخصیت ایشان هستیم.

وی گفت: یکی از مهمترین موارد در راستای ساخت سریال مربوط به شهید باکری، لزوم اختصاص بودجه استانی به این بخش است که با وجود پیگیری‌های صورت گرفته، بودجه‌ای مبنی بر ساخت این سریال تدارک دیده نشده‌است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌غربی با اشاره به تولید مستندی در خصوص بمباران شیمیایی سردشت ادامه داد: علاوه‌بر آن، ساخت مستندهایی با هدف شناساندن جبهه‌های شمال غرب کشور در دستور کار است ولی به علت نبود موارد استنادی و همچنین کمبود فیلم مربوط به دوران دفاع مقدس در این جبهه، هنوز موفقیتی در این خصوص نداشته‌ایم.

«مجرد»، با بیان اینکه ساخت فیلم ویژه‌ای در راستای تبیین جنگ چالدران نیز در دستور کار است، گفت: در این خصوص نیز برآورد مالی سنگینی داشته‌ایم که ساخت آن را با مشکل مواجه کرده است که امیدواریم با بهبود شرایط، روند ساخت این فیلم هم آغاز شود.

وی افزود: البته پیشنهادهایی مبنی بر ساخت پویانمایی فاخر از این جنگ ارائه شده ولی برآورد مالی آن هم سنگین بوده‌است.

وی از برنامه‌ریزی ویژه صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌غربی برای افزایش مشارکت در انتخابات آتی خبر داد و اضافه کرد: در این راستا بیش از ۱۴ هزار دقیقه برنامه تدارک دیده شده که از این میزان افزون بر ۶ هزار و ۴۰۰ دقیقه تولید و پخش شده‌است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌غربی، مهمترین وظیفه رسانه‌ها را زمینه‌سازی برای حضور پرشور مردم در انتخابات دانست و بیان کرد: صدا وسیمای استان در این خصوص از نهم آبان‌ماه برنامه‌های خود را آغاز کرده و تا روز انتخابات ادامه خواهد داد.

حجت‌الاسلام غلامرضا حسنی حدود ۳۵ سال نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه بود و در ۳۱ اردیبهشت سال گذشته دارفانی را وداع گفت.

شهید باکری نیز از سرداران شهید اهل آذربایجان‌غربی بود که در طول دوران دفاع مقدس و پیش از آن، رشادت‌های زیادی از ایشان در یادها مانده است؛ این شهید والامقام در اسفند سال ۱۳۶۳ در جزیره مجنون توسط نیروهای بعثی به شهادت رسید.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز دوم اسفند امسال همزمان با سراسر کشور در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.