هادی حق شناس در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: رقابت و مشارکت دو مولفه اصلی انتخابات است و به هر دلیل مانعی برای هر یک از آنها ایجاد شود نمی‌توان انتظار انتخابات باشکوه را داشت.

وی با بیان اینکه نیازمند انتخابات باشکوه هستیم، گفت: انقلاب اسلامی در طول عمر خود هیچگاه به اندازه امروز در محاصره آشکار صهیونیست و غرب به رهبری آمریکا نبوده است و برگزاری انتخابات باشکوه می‌تواند این محاصره را بشکند.

استاندار گلستان تصریح کرد: چنین انتخابات باشکوهی نیازمند رقابت توام با مشارکت است که همه دست اندرکاران باید در فراهم آوردن آن مسوولیت خود را به نحو احسن ایفا کنند.

حق شناس با تاکید بر اینکه برگزاری انتخابات رقابتی و مشارکتی یک انتخاب نیست بلکه الزام است، ابراز داشت: رییس جمهور نیز به عنوان پاسدار و مسوول اجرای قانون اساسی که میثاق خون شهیدان است برای رقابتی شدن انتخابات دغدغه مند است.

وی گفت: برای رقابتی شدن انتخابات آتی مجلس که در اسفند ماه برگزار می شود دو گروه و جریان اصلی سیاسی کشور باید وزن همسانی داشته باشند تا مشارکت حداکثری هم شکل بگیرد.

وی با ذکر مثال ورزشی گفت: رقابت فوتبال بین تیم های پرسپولیس و استقلال همواره جذاب بوده و بالای ۱۰۰ هزار نفر را نیز به ورزشگاه می‌کشاند و حذف هر یک از این دو تیم نه تنها به کاهش تماشاچی منجر می شود بلکه جذابیت و کیفیت لیگ را هم از بین می‌برد.

استاندار گلستان اعلام اسامی نهایی تایید صلاحیت شدگان را طی چند روز آینده مورد اشاره قرار داد و ابراز امیدواری کرد: انتخابات مجلس آینده با حداکثر "رقابت و مشارکت" برگزار شده و شکل بگیرد.

گلستان با ۶ حوزه انتخابیه هفت کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد و یک هزار و ۴۰۵ شعبه آرای مردم استان را در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه ۹۸ جمع آوری می کنند.

در استان گلستان ۴۱۲ نفر برای انتخابات آتی مجلس داوطلب نمایندگی شده اند که صلاحیت ۲۱۸ نفر آنها تایید شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.