در استانی که مردمش در تمام صحنه های حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی به ویژه در انتخابات زبانزد و چشمگیر است امروز نیز انتخاباتی پرشور و وصف ناشدنی در حال رقم خوردن است.

اقشار مختلف مردم درصفهای طولانی به پای صندوق های رای آمدند تا این بار با انتخابی اصلح نمایندگانی توانمند و در شان این استان را راهی خانه ملت کنند.

در این میان حضور پرشور و هیجان جوانان به ویژه رای اولیهایی که جشن بلوغ سیاسی خود را در پای صندوق های رای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برپا می کنند، قابل توجه است.

حضور و نشاط دانش آموزان رای اولی در صف انتخابات لرستان شور و طراوات انتخابات را دوچندان کرده است و شکوفه های رای اولی در صندوق های رای عطر استقلال وآزادی ملت ایران را به خارج از مرزهای ایران اسلامی متصاعد کرده است.

امروز دوم اسفندماه نوجوانان بسیاری برای اولین بار در صحنه انتخابات حاضرشدند تا بگویند سرنوشت کشور و استانشان برایشان بسیارمهم است و با فکری نو و انتخابی جدید جوانه های امید ملت ایران را آبیاری خواهند کرد.

فرزندان رشید سرزمین ولایی لرستان که درس انقلاب و ارزش های آن را در سال های گذشته از پدران و و مادران آزاده خود آموختند امروز مسوولیت پذیری خود را همصدا با سایر اقشارمردم قدرشناس ایران اسلامی به ندای رهبر فرزانه انقلاب لبیک گفته و در پای صندوق های رای حاضر شدند.

در صف های طولانی مشارکت در انتخابات اشتیاق مشارکت رای اولی ها برای شرکت در انتخاب سرنوشت سیاسی کشور نشان از بلوغ سیاسی دانش آموزان و مهم بودن سرنوشت کشور دارد.

دانش آموزان رای اول لرستانی هم گام و همصدا با ملت ایران در اولین سال از بیانیه گام دوم انقلاب گامی بلند و محکم برای تثبیت انقلاب برداشته اند و این حضور را به تمرین دموکراسی معنی می کنند.

این حضور پرشور و نشاط دنش آموزان رای اولی مسولیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی را سنگین تر میکند تا برای رفع مشکلات و تحقق مطالبات آنان گام های موفقی بردارند.

نوجوانان و رای اولی های لرستان در این صف های اتحاد و همدلی پیام انزجار خود را به زیاده خواهی های استکبار به جهانیان تن مخابره می کنند که همچنان بر عهدی که با این نظام و آرمان هایش بسته شده پایبند هستند و مقدرات کشور ره به دست خود خواهند گرفت.

این شکوفه های باغ انقلاب امروز در این صف های طولانی درس تصمیم گیری و تصمیم سازی را تمرین می کنند تا در آینده ای درخشان امور کشور را به دست گیرند هر دست بیگانه ای را از این مملکت کوتاه کنند.

مریم عابدینی دانش آموز رای اولی لرستانی در گفت و گو با ایرنا با حضور در صف طولانی انتخابات بیان کرد: ما فرزندان ایران و میراث دار انقلاب امام راحل و شهدای دفاع مقدس هستیم و امروز باید به ندای امام راحل و رهبری لبیک بگوییم و تکلفی خود در این عرصه سیاسی ادا کنیم.

این دانش آموز لرستانی گفت: ما رای اولی‌ها قبل از حضور در پای صندوق‌های رای انتخابات مجلس شورای اسلامی، با شرکت در شوراهای دانش‌آموزی یک مرحله از دموکراسی و حضور در انتخابات را تمرین کردیم و انتخابات مجلس یازدهم، در واقع تمرین بزرگ دموکراسی برای ما رای اولی‌ها در ایران اسلامی است.

این دانش آموز لرستانی ادامه داد: من در انتخابات شرکت می‌کنم تا علاوه بر اینکه خواسته‌هایم را به مسوولان برسانم، کشورم را نیز در برابر دسیسه‌های دشمنان حفظ کنم.

علیرضا طاهری دیگر دانش آموز رای اول در گفت و گو با ایرنا گفت: شرکت در انتخابات و انتخاب یک نماینده برای برآورده کردن خواسته‌ها، حق هر شهروندی است.

وی افزود: ما حق داریم از آینده خودمان و کشورمان مطلع باشیم و بدانیم چگونه برای آینده برنامه‌ریزی کنیم وانتظار رای اولی‌ها از نماینده منتخب، عمل به وعده‌هایی است که این روزها بیان می‌کند.

وی اظهار داشت: نماندگان منتخب باید به وعده های خود عمل کنند و آن‌ها را بعد از انتخاب شدن فراموش  نکنند.

امروز در میدان رقابت  یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی لرستان با انصراف ۱۱ کاندیدای انتخاباتی مجلس یازدهم  تا پایان روز چهارشنبه ۳۰ بهمن، تعداد افراد باقی مانده ۱۸۳ نفر هستند و با توجه به اینکه ۹ نفر در خانه ملت وکیل مردم لرستان هستند برای هر یک کرسی نمایندگی حدود ۲۰ نفر رقابت می کنند.

از این تعداد نامزد انتخاباتی، ۱۷۳ نفر مرد و ۱۰ زن برای تصدی ۹ کرسی مجلس شورای اسلامی در ۷ حوزه انتخابیه با هم به رقابت خواهند پرداخت .

طبق آخرین آمار اعلام شده به تفکیک در حوزه انتخابیه خرم آباد وچگنی ۴۹ نفر، بروجرد ۲۷ نفر، الیگودرز ۱۶نفر، دورود وازنا ۲۰ نفر، کوهدشت و رومشکان۳۶نفر، دلفان و سلسله ۱۰ نفر و در پلدختر ۲۱ نفر کاندیدا حضور دارند .

مجموع داوطلبان و نامزدهای انصرافی این دوره ۸۱ نفر هستند که در حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی ۲۳، بروجرد ۱۲، الیگودرز هفت، دورود و ازنا ۱۱، کوهدشت و رومشکان هفت، دلفان و سلسله ۱۸ نفر و پلدختر چهار نفر بوده اند. 

در این دوره از انتخابات یکهزار و  ۴۸۹ شعبه برای استان پیش بینی شده است که از این تعداد ۷۲۵ شعبه شهری و ۷۶۴مورد روستایی می باشد و تعداد شعب اخذ رای ثابت و سیار نیز به ترتیب ۸۹۴ و ۵۹۵ مورد است .

متولدین روز دوم اسفند ۱۳۸۰/۱۲/۲ و قبل از آن با در دست داشتن شناسنامه و شماره ملی می توانند در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رای دهند.

 بیش از ۱۷ هزار نفر در حوزه های اجرایی و امنیتی انتخابات لرستان حضور دارند.

  آمار واجدین شرایط رای دادن در استان یک میلیون و ۴۸۰ هزار و ۶۴۴ نفر اعلام  شده که از این تعداد ۷۴۱هزار و ۹۸۶ نفر مرد و ۷۳۸ هزار و ۶۵۸ نفر دیگر زن هستند،از این تعداد ۶۸ هزار و ۴۳۸ نفر رای اولی هستند.

لرستان با هفت حوزه انتخابیه ۹ نماینده در خانه ملت دارد و بر اساس سرشماری سال ۹۵ جمعیت لرستان  یک میلیون و ۷۶۰ هزار و ۶۴۹ نفر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.