رییس ستاد برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم روز چهارشنبه در نشستی با حضور استاندار خراسان رضوی به منظور هماهنگی این رویداد بزرگ دینی فرهنگی، زمان دقیق برپایی آن را روزهای ۲۲ تا ۲۶ فروردین ماه ۱۳۹۹ اعلام و بیان کرد: رقابت شرکت‌کنندگان در سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در محل رواق امام خمینی(ره) حرم نورانی حضرت ثامن‌الحجج علی بن موسی‌الرضا (ع) برپا خواهد شد.

مهدی قره‌شیخ‌لو به سابقه مشهد در میزبانی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در سال ۱۳۸۶ نیز اشاره و بیان کرد: به این ترتیب مشهد مقدس سال آتی برای دومین بار میزبان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است.

وی افزود: در چارچوب سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ۲۰۰ میهمان خارجی دست‌کم از ۵۱ کشور جهان که بیشتر آنها از برداران اهل‌سنت هستند به مشهد مشرف می‌شوند. 

رییس ستاد برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم همچنین گفت: در حاشیه این مسابقات نمایشگاه خوشنویسی شامل آثار برجسته ۸۰ خطاط برجسته ایرانی و هشت خوشنویس از دیگر کشورهای جهان برپا خواهد شد. 

استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را آبروی نظام جمهوری اسلامی ایران توصیف و بیان کرد: استان برای برگزاری این رویداد مهم آمادگی کامل دارد.

علیرضا رزم‌حسینی افزود: برپایی و اجرای سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم می‌بایست نمونه باشد تا در تاریخ خراسان و حافظه میهمانانش باقی بماند. 

وی ادامه داد: همچنین باید از این مسابقات برای تشویق و جلب توجه هرچه بیشتر قشر دانش‌آموز و دانشجویان نسبت به فرهنگ قرآنی به صورت ویژه بهره‌گیری شود. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی هم در نشست هماهنگی برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: هرگونه اقدام در خصوص ترویج مباحث فرهنگی به خصوص قرآنی مورد توجه و تاکید است لذا بستر برگزاری آن را به بهترین وجه و در گسترده‌ترین شکل فراهم می‌کنیم.

حسن جعفری کلانشهر مشهد را پایتخت فرهنگی جهان اسلام در حوزه‌های مختلف توصیف و بیان کرد: باید در این چارچوب بهترین برنامه‌ها را اجرا نماییم و همچنین در خلال این رویداد مهم اگر در خصوص شناساندن هرچه بیشتر مکتب سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی، اقدامات شایسته‌ای صورت گیرد بسیار موثر خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.