حمیدرضا پوریوسف روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این حیث خراسان رضوی یکی از استانهای موفق و فعال در این حوزه است.

وی ادامه داد: خدمات ارائه شده در این مراکز بسیار مفید و بر اساس لحاظ کردن توانمندی‌های افراد معلول انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به این که هر سه مرکز یاد شده در کلانشهر مشهد قرار دارند افزود: قصد افزایش شمار این مراکز در مشهد را نداریم اما در سایر شهرستانهای استان به خصوص شهرستانهای بزرگی مانند سبزوار و نیشابور در صورت وجود متقاضی امکان صدور مجوز وجود دارد.

پوریوسف افزود: آماده‌سازی شغلی معلولان، شناسایی و معرفی فرصتهای شغلی به این قشر در بخش خصوصی و دولتی از مهمترین اقدامات و خدمات در حال ارائه در مراکز کاریابی ویژه معلولان است.

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۲۳ هزار و ۳۷۲ نفر دارای معلولیت در بهزیستی این استان پرونده دارند که نیمی از این شمار معلولان شدید و خیلی شدید تلقی می‌شوند و قابلیت و توان کار و فعالیت ندارند اما نیمی دیگر به درصدهای متفاوت امکان فعالیت شغلی و کاری دارند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: معلولان جسمی و حرکتی با ۵۴ هزار نفر بیشترین جمعیت معلولان زیرپوشش این اداره کل را تشکیل می‌دهند.

پور یوسف افزود: توانمندسازی شغلی معلولان دارای توان فعالیت شغلی با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای استان با برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه و یا در کنار دیگر افراد عادی در استان انجام می‌شود.

استان خراسان رضوی دارای ۶.۴ میلیون نفر جمعیت است و از نظر شناسایی و پوشش معلولان در کشور پس از تهران رتبه دوم را داراست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.