مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی روز دوشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این اداره کل از ابتدای آغاز اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی اجتماعی در سطح استان با هدف توسعه و ترویج آموزشهای مهارتی و تامین نیاز نیروی مهارتی برای پیشبرد روند توسعه وارد میدان شده است.

افشین رحیمی افزود: تاکنون در همین چارچوب تفاهمنامه‌هایی با هشت معین اقتصادی در شهرستانهای مختلف استان خراسان رضوی با هدف ارائه آموزشهای فنی و مهارتی به همه افراد هدف برای اشتغال در زمینه‌های مورد نظر معینهای اقتصادی امضا شده است.

وی آموزش هدفمند و تامین نیاز استان را در این زمینه از اهداف انعقاد تفاهمنامه‌ها با معینهای اقتصادی ذکر و بیان کرد: بر همین اساس تاکنون تعهد برگزاری ۱۴۲ نفر دوره معادل ۴۴ هزار نفرساعت آموزش مهارتی و فنی با هشت معین اقتصادی در خراسان رضوی اعلام و برنامه آموزشی آن آغاز شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: همچنین آموزش ۷۲ تسهیلگر اقتصادی در قالب شش هزار و ۴۸۰ نفرساعت برنامه آموزشی تعهد شده است.

وی همچنین گفت: با وجود همه این تلاشها آموزشهای فنی و مهارتی هنوز آنطور که باید جایگاه و اهمیت خود را در جامعه پیدا نکرده‌اند. به همین دلیل در قالب امضای تفاهمنامه‌ها و اجرای طرحهای مختلف آموزش مهارتی طی نیمه نخست امسال ۵۰ تفاهمنامه در خراسان رضوی منعقد شد.

رحیمی افزود: ارایه آموزشها با استفاده از ظرفیت بازار کار و محیط واقعی کار ، ارائه آموزشهای مهارتی در حاشیه شهرها و نیز تامین نیازهای آموزشی برای مددجویان سازمانهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی از جمله اولویتهای آموزشی و برنامه ریزی در خراسان رضوی است.

۴۷ مرکز دولتی و ۸۰۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در سطح خراسان رضوی فعالیت دارند.

استاندار خراسان رضوی با آغاز فعالیت در این سمت 'طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی' را به عنوان برنامه عملیاتی خود در چارچوب تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی اعلام و در همین راستا با تقسیم استان به ۱۲ منطقه (بر مبنای شمار حوزه های انتخاباتی) اجرای آن را پیگیری کرده است. 
علیرضا رزم‌حسینی تاکنون در روند اجرای طرح مثلت توسعه اقتصادی فرهنگی شامل سه ضلع 'کارگزاران حکومتی، سرمایه گذران و کارآفرینان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی' که ائمه جمعه نیز به عنوان ناظران عالی در درون آن جای دارند به همه شهرستانهای خراسان رضوی سفر و در این چارچوب دهها تفاهمنامه اقتصادی را با مسئولان محلی و شرکتهای اقتصادی بخش خصوصی به عنوان 'معین' امضا کرده است. 
بر این اساس تاکنون با هدف رفع مشکلات اقتصادی به ویژه در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته خراسان رضوی صدها پروژه با سرمایه گذاری هزاران میلیاردی یورو تعریف شده است . در همین ارتباط نهادی با عنوان 'نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی' نیز توسط استاندار خراسان رضوی تشکلی و فعال شده که وظایف آن فراهم کردن زمینه انتقال تجارب معینهای اقتصادی، کنترل و نظارت بر پروژه ها و عملکرد معینها، پیگیری امور اداری و مشکلات معینهای اقتصادی با نظارت مستقیم فرمانداران است. 
۷۴۹۶/۱۸۵۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.