محمود بنانژاد روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: کاهش سرمایه صنوف یک آسیب است و باید آمار بازرسی‌ها و تخلفات از سطح بازار مبنای یک آسیب شناسی قرار گیرد زیرا اگر آرامش در بازار برقرار شود واحدهای صنفی فعالیت بهتر و سود متعادل‌تری خواهند داشت.

وی اضافه کرد: زمانی که بازار متلاطم می‌شود و نوسانات قیمتی اتفاق می‌افتد مشکلات متعددی هم برای مردم و هم برای صنوف ایجاد می‌شود.

رییس اتاق اصناف مشهد گفت: پویش "بدون قیمت نخریم" که با همکاری رسانه‌ها از مشهد آغاز شد اقدامی در جهت کنترل قیمتها و فرهنگ سازی در زمینه عدم خرید کالای بدون قیمت یا دریافت خدمت بدون نرخ نامه بین مردم بود که نتایج خوبی داشت و منجر به گسترش این طرح در سطح کشور شد.

بنانژاد افزود: طی ۱۰ ماهه امسال ۱۵۶ هزار مورد بازرسی توسط بازرسان اتاق اصناف مشهد از سطح بازار انجام شد که منجر به تشکیل ۱۸ هزار پرونده تعزیراتی گردید و این تعداد پرونده نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد رشد داشت.

وی با اشاره به فعالیت ۷۰ هزار واحد صنفی تولیدی در خراسان رضوی اضافه کرد: با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، گروه کاری اصناف ذیل کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی تشکیل شد که در این راستا آیین نامه اجرایی آن تنظیم و دبیرخانه آن در اتاق اصناف مستقر شده است.

رییس اتاق اصناف مشهد با اشاره به اجرای طرح نظارتی بازرسان اصناف ویژه ایام پایانی سال گفت: در این راستا نمایشگاه بهاره مشهد از ۱۶ تا ۲۳ اسفند ماه امسال برپا و کالاهای اساسی ایرانی در آن با ۲۰ تا ۳۰ درصد کمتر از قیمت بازار و با برچسب قیمت کارشناسی شده عرضه‌ می‌شود.

بنانژاد در خصوص اقدامات انجام گرفته برای جلوگیری از عرضه لباسهای غیرمتعارف در مشهد گفت: برای ساماندهی این موضوع و حذف فاصله بین طراح، تولیدکننده و فروشنده و عرضه لباسهای متعارف، طرح "شبکه سازی" بین این سه بخش تدوین شد که مقدمه اجرای آن برگزاری کارگاه آموزشی و همایش توجیهی تا پایان امسال جاری خواهد بود.

جمعیت صنفی خراسان رضوی ۹ درصد از جمعیت صنفی ایران را تشکیل می‌دهد. سهم صنوف تولیدی این استان نیز از بازار کشور ۲۲ درصد است. ۱۶۵ هزار و ۸۰۷ واحد صنفی دارای پروانه کسب در بخشهای تولیدی، توزیعی، خدمات و فنی در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.

۱۰۵ هزار و ۶۰۷ واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی هم در کلانشهر مشهد فعال هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.