علی رسولیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نتایج نشست شب گذشته خود با معاون نوآوری و فناوری وزیر ارتباطات و مدیران شرکتهای ایرانسل، مخابرات و زیرساختهای استان افزود: از این میزان سرمایه‌گذاری سهم شرکت مخابرات استان دو هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال و سهم شرکت ایرانسل پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون نیز شرکت ایرانسل هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال و شرکت مخابرات ۵۰۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساختهای ارتباطی استان سرمایه‌گذاری کرده اند و از امروز تا پایان سال نیز شرکت ایرانسل ۹۱۰ میلیارد ریال و شرکت مخابرات هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساختهای ارتباطی استان سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: در این نشست توافق شد که برای ارتقای رتبه خراسان رضوی در حوزه فناوری ارتباطات، شرکتهای ایرانسل و مخابرات سال آینده در مجموع حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال در استان سرمایه‌گذاری کنند.

رسولیان افزود: استانداری خراسان رضوی هم در مقابل سرمایه‌گذاری شرکتهای ایرانسل و مخابرات متعهد شد همه موانع در مسیر این سرمایه‌گذاری را در قالب کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان برطرف کند تا بتوان وضعیت زیرساختهای ارتباطی در خراسان رضوی را بهبود بخشید.

وی ادامه داد: سید ستار هاشمی، معاون نوآوری و فناوری وزیر ارتباطات نیز در این نشست از برقراری ارتباطات مخابراتی تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت استان خراسان رضوی در سال آینده و اختصاص ۲۰ درصد از کل اعتبارات این وزارتخانه در حوزه زیرساختهای ارتباطی روستایی به این استان خبر داد.

برپایی نمایشگاه "تولید داخل" در ۱۶ بهمن ماه

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی همچنین از برپایی نمایشگاه "تولید داخل" همزمان با برپایی نمایشگاه صنعت در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد در تاریخ ۱۶ بهمن ماه امسال خبر داد.

رسولیان گفت: در نشستی با مدیران سازمان صنعت معدن و تجارت استان، پارک علم و فناوری خراسان و شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد مقرر شد که همزمان با نمایشگاه صنعت، نمایشگاه "تولید داخل" با هدف نمایش همه کالاهای وارداتی به استان برپا شود.

وی افزود: هدف از برپایی نمایشگاه "تولید داخل" نمایش و معرفی همه کالاهای وارداتی به خراسان رضوی جدا از ماشین آلات و مواد اولیه تولید وارداتی، به تولیدکنندگان و شرکتهای فناور و دانش بنیان استان است تا از این طریق بتوان کالاهای وارداتی که توان ساخت آن در داخل کشور وجود دارد را شناسایی کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.