محمدرضا اورانی دوشنبه شب در مراسم معرفی مدیر جدید جهاد کشاورزی جغتای افزود : استفاده از ادوات و ماشین‌آلات با فناوری نوین نقش موثری در کاهش هزینه‌های تولید و افزایش عملکرد محصولات کشاورزی دارد. 
وی ادامه داد: ظرف سالهای ۹۳ تا ۹۷ افزون بر چهار هزار میلیارد ریال در قالب خط تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی خراسان رضوی پرداخت شده است. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی همچنین به پیشرفت بخش کشاورزی اشاره و بیان کرد: حجم مجموع تولید محصولات کشاورزی در استانهای سه‌گانه خراسان تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۱.۵ میلیون تن بوده اما هم‌اینک فقط سهم خراسان رضوی در تولید محصولات کشاورزی به افزون بر هشت میلیون تن رسیده است.
وی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت و خودکفایی در بیشتر محصولات کشاورزی حاصل شده است.
اورانی افزود: با وجود توسعه بخش کشاورزی هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله وجود دارد اما با بهره‌گیری از فعالیتهای شرکتهای دانش بنیان و نخبگان این توسعه شتاب بیشتری می‌گیرد. 
طی این مراسم "خلیل شایستگان" به عنوان مدیر جهاد کشاورزی جغتای معرفی و از تلاشهای "مهدی دستورانی" مدیر پیشین جهاد کشاورزی این شهرستان تقدیر شد.

مرکز شهرستان ۴۸ هزار نفری جغتای در فاصله ۳۵۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است. جغتای مرکب از دو بخش مرکزی و هلالی ۵۶ روستا دارد. ۳۹ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.

۲۴ هزار و ۸۵۰ هکتار از زمینهای جغتای با فعالیت ۹ هزار بهره‌بردار در بخشهای کشاورزی، باغداری و دامداری زیرکشت محصولاتی همچون گندم، جو، کلزا، چغندرقند، ذرت و هندوانه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.