مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: پرهیز از اهدای خون هیجانی، پیشگیری از ازدحام داوطلبان در پایگاه های اهدای خون، فرهنگ سازی برای اهدای خون به صورت مستمر و تکریم اهداکنندگان از اهداف اجرای این طرح است.
دکتر حمیدرضا اسلامی از زائران و مجاوران خواست به علت ازدحام جمعیت داوطلبان اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) به طرح بزرگ نذر خون حسینی طی ایام محرم و صفر بپیوندند.
وی با اشاره به اینکه ذخایر خونی در خراسان رضوی هم اکنون با کمبود مواجه است اضافه کرد: طرح بزرگ نذر خون حسینی با شعار "دسترسی به خون سالم حق همه نیازمندان به خون"  و "نذر امسال من نجات جان انسان ها" و با رویکرد استفاده صحیح از ظرفیت فرهنگی مردم به منظور پیوستن به صف داوطلبان اهدای خون اجرا می‌شود.
مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: سال گذشته در قالب طرح نذر خون حسینی ۳۳ هزار و ۲۱۶ نفر طی ایام محرم و صفر به پایگاه‌های اهدای خون استان خراسان رضوی مراجعه کردند که از ۲۵ هزار و  ۶۹۹ نفر از آنها که شرایط لازم را داشتند خونگیری به‌ عمل آمد که این میزان مراجعه و اهدا نسبت به مدت مشابه سال قبل آن رشد پنج و نیم درصدی داشته است.
اسلامی افزود:داوطلبان اهدای خون و پلاسما می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی نوبت دهی به آدرس www.nobatdehi.ibto.ir نسبت به ثبت نام و دریافت نوبت برای اهدای خون خود اقدام کنند.
وی ادامه داد: در ایام حزن‌ انگیز محرم و صفر تمامی پایگاه‌های اهدای خون خراسان رضوی در نوبت صبح و از ساعت ۷:۴۵ تا ۱۳:۰۰ آماده خونگیری از اهداکنندگان خون هستند و پایگاه امام رضا(ع)  مشهد از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۸:۴۵ فعال است.
استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی سومین تولیدکننده خون در کشور پس از استان های تهران و فارس است.
۱۱ پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی فعال است که از این تعداد پایگاه های امام رضا(ع)، امید، کریمی، ثامن، میلاد و مهر در مشهد و پنج پایگاه در شهرهای نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه، قوچان و گناباد استقرار دارند. همچنین شهرستان های تربت‌ جام، خواف، درگز و کاشمر هم به مراکز خونگیری مجهزند.

۳۰۲۷/۱۹۲۲
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.