معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی روز دوشنبه با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: با پایان یافتن طرح "تابستانه کتاب ۹۸" که با شعار "کتاب، همنشین دلنشین" از ۲۵ تیرماه تا سوم مرداد ماه امسال اجرا شد ۱۳میلیارد و ۹۰۰ میلیون و ۲۶۳ هزار و ۵۶۴ ریال کتاب در این استان به فروش رسید.

افشین تحفه گر افزود: کتابفروشی رشد شعبه نادری از اهواز، کتابفروشی دنیای کتاب از قم و کتابفروشی پردیس کتاب از مشهد به ترتیب با فروش ۱۲ هزار و ۶۴ نسخه، ۹ هزار و ۹۱۸ نسخه و ۹ هزار و ۵۲۲ نسخه کتاب در صدر پرفروش ترین کتابفروشی های  طرح تابستانه کتاب سال ۱۳۹۸ بر اساس فروش تعداد کتاب قرار گرفته اند.

وی اضافه کرد: طرح تابستانه کتاب سال ۱۳۹۸ در استان خراسان رضوی با مشارکت ۱۰ شهرستان شامل مشهد، سبزوار، کاشمر، سرخس، قوچان، تایباد، نیشابور، تربت جام، تربت حیدریه و بردسکن اجرا شد و تعداد کل خریداران کتاب در استان ۱۱هزار و ۶۷۴ نفر بود که سهم شهرستان ها از این تعداد هزار و ۶۹۷ نفر و سهم مشهد ۹ هزار و ۹۷۷ نفر  بود.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: یارانه کتاب یا همان اعتبار در نظر گرفته شده برای استان خراسان رضوی در طرح تابستانه کتاب دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و کل اعتبار مصرف شده در این طرح براساس یارانه دریافتی دو میلیارد و ۳۰ میلیون و ۲۷۲ هزار و ۴۰۶ ریال بود.

تحفه گر افزود: در قالب طرح تابستانه کتاب ۱۳۹۸  بیشترین اعتبار تخصیص یافته به مرکز استان به کتابفروشی انتشارات امام به مبلغ ۱۷۵ میلیون ریال و بیشترین اعتبار تخصیص یافته در شهرستان ها به کتابسرای سامان سبزوار به مبلغ ۶۵ میلیون ریال تخصیص یافت.

۷۴۸۹/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.