رئیس مرکز تحقیقات کاربردی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی روز شنبه با بیان این مطلب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در تیرماه امسال به طور متوسط هفت و نیم روز بیشینه دمای هوا در شهرستان های مختلف خراسان رضوی با درجه ۴۰ و بالاتر ثبت شده است.

 سید جواد رسولی گفت: در این میان شهرستان سرخس با ۲۶ روز هوای گرم در تیرماه امسال و با میانگین دمای هوای  ۴۰ درجه سلسیوس و بالاتر در رتبه اول قرار دارد و  شهرستان های سبزوار و بردسکن به ترتیب با ۱۸ و ۱۷ روز هوای گرم در رتبه های بعدی قرار دارند.
وی اضافه کرد: در تیرماه امسال که خراسان رضوی شاهد روزهای گرمی بود و همچنان این گرما ادامه دارد میانگین دمای هوا در استان خراسان رضوی ۱.۹ درجه سلسیوس نسبت به دمای هوای تیر ماه در دوره آماری بلند مدت افزایش یافته که میزان زیادی است.

رئیس مرکز تحقیقات کاربردی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: میانگین دمای هوای استان خراسان رضوی در تیرماه امسال به  ۳۰.۳ درجه رسید درحالی که این میزان در دوره آماری  ۲۸.۴ درجه بوده است.
رسولی  با بیان اینکه در تیرماه امسال در تمام شهرستان های خراسان رضوی افزایش دمای هوا رخ داده است افزود: در این میان شهرستان سرخس با افزایش ۲.۷ درصدی  رتبه اول میانگین  افزایش دمای هوا  را در بین شهرستان های استان طی تیرماه امسال یافته است.
وی خاطر نشان کرد: بعد از سرخس شهرستان کاشمر با افزایش ۲.۴ درجه ای و شهرستان های سبزوار و تربت جام با افزایش ۲.۳ درجه ای گرمترین شهرستان های خراسان رضوی در تیرماه امسال شناخته شده اند.
وی افزایش میانگین دمای هوا  در مشهد طی تیرماه  امسال را  ۲.۱ درجه عنوان کرد و گفت: در تیرماه امسال میانگین دمای هوای شهرستان مشهد به ۲۹.۹ درجه افزایش یافته است.
میانگین سالانه دمای هوای استان خراسان رضوی  ۱۶.۴ درجه سلسیوس است.

۳۰۲۷/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.