احمد کنعانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این صندوق‌ها با هدف ایجاد اشتغال و کمک به وضعیت اقتصادی زنان روستایی در زمینه‌هایی نظیر پرورش زنبور عسل، آشپزی و امثال آن ایجاد شده است. 

وی با بیان اینکه سال گذشته هشت هزار و ۷۰۰ تن گندم در این شهرستان خریداری‌ شد اظهار داشت: این رقم امسال با بیش از چهار برابر افزایش به ۳۷ هزار تن رسید و برای این افزایش در سال‌های آتی نیز برنامه‌ریزی منسجم‌ در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: برای حاصلخیزی خاک و کمک به اقتصاد خانوار روستایی، کشت‌های تناوبی در کنار گندم در نظر گرفته‌ شده که کشت علوفه‌ای، زیره و امثال آن برای افزایش درآمد کشاورزان در منطقه باجگیران در حال انجام است.

کنعانی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۶۳۵ هکتار از اراضی این شهرستان با هزینه ۳۱ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال زیرپوشش آبیاری تحت‌ فشار و کم‌فشار قرار گرفته، ۵۷ کیلومتر لوله‌ گذاری با هزینه ۱۷ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال و ۷.۵ کیلومتر احداث کانال انشعاب در این شهرستان اجرا شده است.

وی از پرداخت ۲۸۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم‌بهره به ۴۲۷ طرح در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: برای آموزش ترویجی در روستاها نیز ۶ هزار و ۴۱۱ نفرروز آموزش طی سال جاری انجام‌ شده است.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین نیازهای این شهرستان راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی است که پروانه‌های ساخت آن توسط دامپزشکی و جهاد کشاورزی صادر شده و در انتظار دریافت تسهیلات ۱۲۵ میلیارد ریالی از سوی بانک عامل است.

مدیر جهاد کشاورزی قوچان با اشاره به برنامه‌ریزی‌ برای ایجاد میدان صنعتی دام در این شهرستان افزود: قوچان قابلیت تبدیل‌ شدن به مرکز یا باراندازی برای صادرات دام به شهرها و حتی استان‌های دیگر را دارد که این میدان دام صنعتی می‌تواند این قابلیت را به فعل برساند.

وی ادامه داد: تغذیه و داربستی کردن مزارع انگور می‌تواند به افزایش راندمان تولید و ۲.۵ برابر شدن تولید این محصول کمک کند که در این راستا ۲۵۰ هکتار از باغات انگور در حال داربستی شدن بوده و برای ۶۰ هکتار نیز در این زمینه پرونده تشکیل شده است. 

شهرستان ۱۸۰ هزار نفری قوچان در ۱۳۷ کیلومتری شمال غربی مشهد قرار دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.