محمدجعفر نگهداری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این تعداد افراد در ۶۳ صندوق خرد محله زنان روستایی عضویت دارند و از خدمات این صندوق‌ها بهره‌ می‌برند.

وی با اشاره به اینکه هر صندوق حدود ۲۵ تا ۳۰ نفر عضو فعال دارد اضافه کرد: این صندوق در افزایش معیشت خانواده‌ها و بانوان روستایی بسیار موثر بوده است.

نگهداری با بیان اینکه این صندوق‌ها ماهیت توسعه‌ای دارند یادآورشد: برای اولین بار در کشور استان کردستان موفق شده با تجمیع ۲۲ مورد از این صندوق ها، صندوق استانی حمایت از فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی را تشکیل دهد.

وی نتیجه تجمیع این صندوق‌ها را تشکیل شدن یک شرکت نیم خصوصی اعلام کرد و افزود: سهم دولت در این شرکت ۴۹ درصد و سهم زنان ۲۲ روستای این استان از این شرکت ۵۱ درصد است.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: بیشترین تعداد این صندوق‌ها در شهرستان‌های دیواندره و بیجار و شهرستان بانه تاکنونی اقدامی برای تشکیل این صندوق در روستاها نکرده است.

نگهداری با بیان اینکه برای سال جاری تشکیل ۵۰ صندوق جدید را در برنامه کاری دارند اظهار داشت: بالا بردن سطح معیشتی خانواده‌ها در روستاها و همچنین افزایش سطح درآمد خانوارهای روستایی از دیگر اهداف راه‌اندازی صندوق‌های خرد محله زنان روستایی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.