مهدی وقفی روز دوشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تربت‌حیدریه با انتقاد از رویه کنونی حمایت و همراهی با سرمایه‌گذاران افزود: سال‌هاست که موضوع حمایت از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در همه حوزه‌های مدیریتی مطرح می‌شود اما همه در حد حرف و شعار بوده است.
وی ادامه داد: این بدان معناست که به ندرت می‌توان سرمایه‌گذاری را یافت که با حمایت همه جانبه مدیران همراه شده و با کمترین دغدغه و مشکل به نتیجه مطلوب رسیده باشد.
وی گفت: نوع رفتار مسوولان، بوروکراسی‌های اداری پیچیده و دست پاگیر، سنگ‌اندازی‌ها و دیگر موارد مانع از به نتیجه رسیدن پروژه‌هایی می‌شود که بخش خصوصی به آنها ورود پیدا کرده است.
عضو دیگر شورای اسلامی این شهر و رییس شورای عالی استان خراسان رضوی نیز از نبود تیم تخصصی و زبده در واحد حقوقی شهرداری انتقاد کرد و گفت: نبود این بازوی تخصصی برای عقد قراردادهایی که هم منافع شهر و شهرداری و هم منافع سرمایه‌گذاران را تامین کند، نقیصه‌ای است که باید رفع شود و تیم حقوقی شهرداری با استفاده از مشاوران حقوقی زبده تقویت شود.
علی‌محمد الله‌یاری افزود: لازم است برای حضور سرمایه‌گذاران، مشوق‌هایی تعریف شود و مدیران شهری نیز ضمن انعطاف‌پذیری لازم با همدلی و همراهی با بخش خصوصی، از اعمال قوانین خشک و بی‌روح پرهیز کنند.
رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تربت‌حیدریه نیز گفت: شورای شهر از نظر قانونی با سرمایه‌گذاران همکاری دارد و حتی رایزنی‌هایی نیز در همه حوزه‌ها با مدیران مربوطه به منظور تسهیل در امور انجام داده است.
احمد وطندوست افزود: در عین حال منکر کاستی‌ها و فقدان نظارت کافی در این حوزه از سوی شوراهای شهر در همه ادوار نیستیم و ضرورت دارد در رفع آن کوشا باشیم.
رییس کمیسیون عمران شورای شهر تربت‌حیدریه نیز گفت: راهنمایی‌های نامناسب به سرمایه‌گذاران و حرکت در مسیر اشتباه و خارج از قوانین، علاوه بر ضرر سرمایه‌گذاران، زمینه مخدوش شدن چهره شهر را فراهم آورده است.
مهسا رمضانپور افزود: باید در همه حوزه‌ها برای حضور سرمایه‌گذاران بومی و غیربومی، نقشه راه تدوین و بر اساس آن اقدامات لازم انجام شود.
شهر ۱۳۰ هزار نفری تر بت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.