طاهره شمشیری روز شنبه در نشست شورای شهر  بوشهر افزود: پروژه چرخ فلک ۷۲ متری که اکنون در ساحل بوشهر رها شده از دوره قبل شورای اسلامی شهر بوشهر به این شورا ارث رسیده و مایه آبروریزی برای مدیریت شهری شده‌است.

وی بیان کرد: شهردار و پیمانکار درباره بهره‌برداری این پروژه وعده‌های مختلفی دادند ولی تا امروز عملی نشده‌است.

شمشیری ادامه داد: طرح تحقیق و تفحص از این پروژه را به هیات رئیسه شورای شهر ارائه شده تا مشخص شود چرا وقتی شهرداری ۳۰ میلیارد ریال به شریک خود در این طرح پرداخت کرده بعد از چهارسال خبری از اتمام پروژه نیست.

پروژه چرخ‌ و فلک بوشهر در قالب لایحه‌ای سال ۱۳۹۴ در شورای اسلامی شهر بوشهر تصویب و با مشارکت شهرداری و یک سازنده بخش خصوصی در ساحل این بندر به اجرا درآمد، اکنون که چهار سال از زمان آغاز ساخت این چرخ فلک می‌گذرد تنها اسکلتی فلزی از آن نمایان شده که در معرض باران و رطوبت و آفتاب رو به فرسودگی است و اراده‌ای مصمم برای تکمیل و جلوگیری از فرسوده شدن آن وجود ندارد.

یعنی سرمایه سه میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومانی که تاکنون شهرداری بوشهر برای ساخت این چرخ و فلک پرداخت کرده در معرض و باد و باران و هوای شرجی زنگ می‌زند و می‌پوسد و پیگیری ها برای تکمیل این پروژه بی نتیجه بوده‌است.  

این چرخ فلک به ارتفاع ۷۲ متر دارای ۴۲ کابین هشت نفره با سیستم گرمایشی و سرمایشی قرار بود در مدت ۱۸ ماه احداث و در نوروز  سال ۱۳۹۵ به بهره برداری برسد.

براساس توافق شهرداری بوشهر و سازنده این پروژه قرار بود ۸۰ درصد از مجموع اعتبار چهار میلیارد و ۷۲۵ میلیون تومانی این چرخ و فلک را شهرداری و ۲۰ درصد را سازنده تامین کند. 

اکنون با گذشت چهار سال هنوز این پروژه به بهره‌برداری نرسیده و کودکان بوشهری چرخ و فلک و شهربازی را در تلویزیون و در مسافرت به شهرهای دیگر مشاهده می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.