علی رسولیان چهارشنبه شب در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی با بیان اینکه هدف مصوبات، گره‌گشایی از مشکلات بخش خصوصی است، افزود: در صورتی که دستگاه‌های اجرایی به مصوبات عمل نکنند، باید پاسخگوی دستگاه‌های نظارتی باشند.

وی ادامه داد: در ۹ ماه امسال ۹۸ نشست توسط اعضای کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی برگزار و ۲ هزار و ۱۸ پرونده بررسی شده که خروجی آن ۲ هزار و ۳۱۸ مصوبه بوده است، از این تعداد مصوبه تاکنون یکهزار و ۸۶۹ مصوبه اجرایی شده و ۴۴۴ مصوبه دیگر در دست اقدام است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در آذر ماه امسال کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ۱۵ نشست برگزار کرده که سه نشست اصلی بوده و ۱۲ نشست در چارچوب گروه‌های کاری ذیل این ستاد پیگیری شده است که در این نشست‌ها ۱۱۷ پرونده مورد بررسی قرار گرفته و خروجی آن ۱۳۴ مصوبه بوده که تاکنون ۸۰ مصوبه اجرایی شده و ۵۴ مصوبه در دست اقدام است.

رسولیان افزود: همه مسایل بخش‌های اقتصادی به کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی ارسال می‌شود تا پس از بررسی مشکلات، راهکارها احصا و تصویب شود، سپس برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ گردد.

وی ادامه داد: ممکن است اجرای برخی مصوبات دچار مشکل شده باشد که دیگر در این بخش قصور متوجه دستگاه اجرایی نیست بلکه یا طلاعات کامل نبوده یا متقاضی پس از تصویب مصوبه، بنا به هر دلیلی علاقه‌مند به اجرا نشده لذا یکی از برنامه‌های ما این است که مصوبات را مورد پیگیری قرار دهیم تا مشخص شود چه میزان از آنها اجرایی شده است.

در نشست امروز کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی مشکلات ۱۸ شرکت خصوصی مطرح شد که بخشی از این مسائل مربوط به تقسیط مالیاتی و برخی نیز مربوط به نظام بانکی بود و شمار دیگری از این مباحث نیز باید در کارگروه زیربنایی مطرح شود. 

همچنین در این نشست مشکلات بخش خصوصی در سرفصل‌های مختلف مطرح و توافقات لازم با دستگاه‌های اجرایی برای رفع بخشی از این موانع انجام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.