علیرضا آشناگر روز چهارشنبه در دیدار با تعدادی از فعالان اقتصادی بخش صنعت و کشاورزی استان سمنان گفت: حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی و سایر بخش‌های اقتصادی با تکیه بر رویکردهای کارشناسی در استان سمنان به صورت مستمر پیگیری می شود و دولت با برنامه‌ریزی اصولی و هدفمند در کنار فعالان اقتصادی پیگیری‌ها برای گره‌گشایی از مشکلات بخش تولید را همچنان ادامه خواهد داد.

وی یادآور شد: طرح‌های اقتصادی توسعه‌ای باید توجیه اقتصادی داشته و به نفع اقتصاد استان باشد.

آشناگر افزود: گره‌گشایی از مشکلات واحدهای تولیدی در بخش های بانکی، مالیاتی، بیمه‌ای و گمرکی باید با تمام جدیت از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی پیگیری شود.

استاندار سمنان گفت: بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی با هم‌افزایی دستگاه های اجرایی در استان برطرف می‌شود و موارد دیگر با پیگیری مستمر از سوی مسئولان کشوری رایزنی و پیگیری خواهد شد.

برای پیش‌بینی حرکت سرمایه‌ در مکان‌های مختلف (میل به سرمایه‌گذاری) گویاترین شاخص، جوازهایی است که برای تاسیس واحدهای تولیدی صنعتی صادر می‌شود.  این شاخص نشان می‌دهد کدام بخش‌های جغرافیایی یک کشور بیشترین جاذبه را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است.

طبق آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور، شاخص میل به سرمایه گذاری  در استان سمنان در پنج‌ماهه اول سال ۹۸،  بعد از یزد در این شاخص رتبه دوم کشور را از آن خود کرد و بیشترین تعداد جواز تاسیس در استان‌های یزد، سمنان و خراسان رضوی به ترتیب با ۱۰۸۳، ۱۰۴۸ و ۸۴۲ فقره صادر شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.