علی طالبی روز چهارشنبه در جلسه هم اندیشی دهیاران پیرامون حفظ اعتماد عمومی و افزایش سرمایه اجتماعی که در سالن همایش های استانداری تهران برگزار شد، افزود: دهیاران علاوه بر عنوان کردن مطالبات روستاییان باید تولید و خودکفایی آنها را نیز حفظ کنند.

وی با بیان اینکه اگر روستاها خودکفا نباشند مولد بودن خود را از دست می‌دهند تصریح کرد: در سال‌های اخیر اقداماتی در راستای خودکفایی روستاها انجام شده تا از مهاجرت و حاشیه نشینی آنها جلوگیری و مهاجرت معکوس شود.

طالبی گفت: باید با برنامه‌ریزی و ایجاد زیرساخت‌های لازم نظیر خدمات عمومی، ایجاد شغل و ... با نگاه به آمایش سرزمینی و استفاده از ظرفیت روستاها نظیر سرانه تبدیلی و برندسازی (ویژه سازی) در محصول‌های روستاییان از مهاجرت آنها جلوگیری شود.

 رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور افزود: باید منابع انسانی، مالی و کارآمد در روستاها در کنار هم قرار گیرد و از مزیت‌ روستاها نظیر محیط زیست سالم، دسترسی آسان به مواد اولیه و تبدیل آن به صنعت برای خودکفایی روستا استفاده کرد.

طالبی گفت: اگر منابع مالی در  بودجه پایدار  و منسجم باشد دهیاران به منابع غیرقانونی متوسل نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه در پروژه های عمرانی، مهندس ناظر و پلیس ساختمان مشخص است، افزود: ٢١ هزار پرونده عمرانی در کشور بررسی شده که هزار و ۶٧۵ ساختمان آن قلع و قم و هزار پرونده جریمه شده است. 

رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور افزود: جایگاه دهیاران در توسعه روستاها و فعالیت‌های اقتصادی، بهینه‌سازی و سرمایه اجتماعی تاثیر مستقیم دارد، تاکید کرد:  استاندار تهران توجه ویژه‌ای به دهیاری‌ها و بخشداری ها دارد چراکه منابع انسانی در  روستاها در کنار یکدیگر می‌توانند تحولات زیادی را ایجاد کنند.

طالبی با بیان اینکه توسعه در روستاها منجر به توسعه شهر می‌شود، افزود: نگاه صنعتی به کشاورزی، دامپروری و بسته‌بندی محصولات در روستاها منجر به بازگشت روستائیان به روستاها می‌شود. 

وی ادامه داد: به زودی نظارت بر بودجه‌ریزی و حسابرسی در دهیاری‌ها و شهرداری‌ها مکانیزه می‌شود. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.