علیرضا رزم‌حسینی روز شنبه در بازدید از مرکز خرید حمایتی زعفران در محل اتحادیه تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: زیرساخت‌ها و توانمندی‌های شبکه اتحادیه تعاون روستایی استان دارای مطلوبیت خوبی است و توسعه، برنامه ریزی و هماهنگی لازم برای توانمندسازی این شبکه اهمیت فراوانی دارد.

وی افزود: به منظور حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان استان جلسات تخصصی در زمینه خدمات رسانی بهتر و بیشتر به روستاییان برگزار می‌شود.

او ادامه داد: رضایتمندی کشاورزان از خرید حمایتی زعفران موجب خرسندی است.

خرید حمایتی زعفران در خراسان رضوی از ۱۰ آبان ماه در این استان آغاز شده و تا کنون بیش از ۳۱ تن زعفران کشاورزان در قالب ۱۸ مرکز خرید حمایتی زعفران در شهرستان‌های استان خریداری شده است.

طبق ابلاغیه سازمان مرکزی تعاون روستایی، خرید حمایتی زعفران در استان‌های سه گانه خراسان رضوی، جنوبی و شمالی تا پایان آذر ماه ادامه دارد.

محصول زعفران با چهار عنوان نگین، شبه‌ نگین، پوشال درجه یک و پوشال معمولی سطح‌ بندی شده و پس از آزمایش، خرید حمایتی از آن صورت می‌گیرد و بر این اساس هر کیلوگرم نگین زعفران به قیمت ۱۰۵ میلیون ریال، شبه‌ نگین به قیمت ۹۵ میلیون ریال، پوشال درجه یک به قیمت ۹۰ میلیون ریال و پوشال معمولی زعفران به قیمت ۸۲ میلیون ریال از کشاورزان خریداری می‌شود. 

سطح زیرکشت زعفران در خراسان رضوی طی سال گذشته ۸۷ هزار و ۷۵۰ هکتار بود که از این سطح ۲۹۸ تن محصول برداشت شد. امسال نیز ۹۰ هزار هکتار از مزارع خراسان رضوی به کشت زعفران اختصاص یافت که میزان برداشت آن وابسته به شرایط آب و هوایی است.

هم اکنون ۱۲۹ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی خراسان رضوی در حوزه تولید زعفران فعالیت می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.