عباس محمدیان دوشنبه شب به مناسبت هفته بسیج در بازدید از دفتر تعدادی از رسانه‌های محلی نیشابور افزود: امروز در شرایطی که رسانه‌ها گرفتار کمبود کاغذ و سایر ناملایمات شده‌اند در جهت حل گوشه‌ای از این مشکلات طی رایزنی‌های بسیج رسانه با چاپخانه آستان قدس رضوی و روزنامه خراسان ۲۰ درصد تخفیف در چاپ برای نشریات گرفته‌ایم.
وی با بیان اینکه در استان خراسان رضوی برای حدود ۵۰ نشریه چاپی یارانه مطبوعات واریز می‌شود اظهار داشت: تنها ۷۰ درصد از ظرفیت رسانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و نیازمند کادر سازی و آشنایی بیشتر مدیران و مسوولان با سواد رسانه برای بهره‌گیری کامل از این ظرفیت هستیم.
وی گفت: آموزش سواد رسانه حول محور مساجد و ادارات در استان آغاز شده و در مرحله اول جلسات آموزشی برای مدیران و مسوولان برگزار می‌شود.
محمدیان افزود: لازم است در حوزه رسانه‌ برای کادرسازی و آموزش خبرنگاران با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش بیشتری صورت گیرد و بسیج رسانه آمادگی همکاری در این زمینه را دارد.
وی اظهار داشت: در این چارچوب بسیج رسانه با شعار "هر مسجد یک خبرنگار" فراخوان آموزش خبرنگار داده که امیدواریم در نیشابور و فیروزه نیز به زودی با شروع این طرح شاهد آغاز نهضت کادرسازی باشیم.
وی با بیان اینکه نیشابور از ظرفیت رسانه‌ای بسیار خوبی برخوردار است گفت: رسانه‌های نیشابور نیازمند وحدت و انسجام بیشتری هستند و لازم است دفتر مناسبی برای توسعه فعالیت کانون بسیج رسانه در این شهر تدارک دیده شود.
محمدیان افزود: امروز جامعه نیازمند فضای همدلی و امید بیشتر است و رسانه‌ها به عنوان نمایندگان‌ افکار عمومی نباید صرفا به دنبال جریان سیاسی بوده و زودتر از موقع وارد جریانات سیاسی شوند.
وی اظهار داشت: خبرنگاران مشکلات همه اقشار جامعه را منعکس می‌کنند در حالی که عموم افراد جامعه از مشکلات معیشتی و بیمه خبرنگاران کمتر آگاه هستند و بسیج رسانه تلاش دارد در این زمینه کمک خبرنگاران باشد.

نیشابور دارای ۹ رسانه محلی شامل هفته‌نامه، دوهفته‌نامه، ماهنامه و پایگاه خبری فعال است.
شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.