شهلا شهابیان غروب دوشنبه به ایرنا افزود: مهلت ارسال آثار داستانی به سومین دوره جایزه ادبی بیژن نجدی که توسط خانه داستان بیژن نجدی و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان  برگزار می شود؛ پایان مهرماه سال جاری  است و   زمان برگزاری مراسم اختتامیه و اسامی داوران مرحله نهایی اعلام خواهدشد. 

وی شرایط شرکت در این دوره از جایزه ادبی را اعلام  و خاطرنشان کرد: موضوع داستان‌ها آزاد است، هر داستان‌نویس با یک داستان می‌تواند در دوره شرکت کند، داستان باید  در فایل ورد word و با فونت نازنین تایپ شود، داستان نویسان مقیم یا متولد استان گیلان مجاز به شرکت در آن هستند، داستان به صورت فایل ضمیمه ایمیل فرستاده شود و حجم داستان نباید از ۱۰۰۰ کلمه کمتر و از شش هزار کلمه بیشتر باشد.

دبیر اجرایی این دوره از جایزه ادبی نجدی  از شرکت کنندگان خواست که برای شرکت در مسابقه ، داستان خود را به نشانی ایمیل najdee۱.۱۳۹۶@gmail.com ارسال نمایند و داستان ارسالی پیش از این جایزه‌، نباید در هیچ جایزه‌ دیگری جزء آثار برگزیده اعلام یا در هیچ کتابی منتشر شده باشد.

وی یادآور شد: ارسال اثر به سومین جایزه ادبی بیژن نجدی به معنای پذیرش شرایط و مقررات جایزه ادبی در خصوص داوری، انتخاب و چاپ آثار برگزیده خواهد بود.

شهابیان در باره جوایز  آثار برگزیده نهایی نیز گفت: برای نویسنده اثر برگزیده اول دو میلیون تومان ، برای اثر دوم یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان و برای اثر سوم یک میلیون تومان جایزه در نظرگرفته شده و ۱۰ داستان منتخب مرحله نیمه نهایی این دوره نیز در قالب یک مجموعه چاپ خواهد شد .

بیژن نجدی شاعر ، داستان نویس و معلم گیلانی در سال ۱۳۲۰ از پدر و مادری گیلانی در خاش زاهدان متولد شد، تحصیلات ابتدایی را در رشت گذراند و در سال ۱۳۳۹ وارد دانشسرای عالی تهران و سال ۱۳۴۳ از همان دانشکده در رشته ریاضی فارغ التحصیل شد.

مهمترین آثاری که از بیژن نجدی بر جای مانده مجموعه داستان های یوزپلنگانی که با من دویده اند، دوباره از همان خیابان ها ، داستان های ناتمام و دو مجموعه شعر خواهران این تابستان و واقعیت رویای من است. مجموعه داستان یوزپلنگانی که با من دویده اند سال ۱۳۷۴ جایزه قلم زرین را به خود اختصاص داد و در سال ۷۹ نیز برگزیده نویسندگان و منتقدان مطبوعات شد؛ پس از آن بود که نام نجدی بر زبان ها افتاد. بیژن نجدی سال ۱۳۷۶ در سن ۵۶ سالگی به علت بیماری درگذشت و آرامگاهش در شهر لاهیجان و در جوار مقبره شیخ زاهد گیلانی قرار دارد.

شهرستان لاهیجان در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.