شهلا شهابیان روز شنبه در مصاحبه با  خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای شرکت در این دوره  از مسابقه جایزه بیژن نجدی ،موضوع داستان‌ها آزاد است و متن داستان های ارسالی باید با فونت نازنین 14نوشته شود و هر داستان‌نویس می تواند با یک داستان در جایزه شرکت کند.

وی خاطرنشان کرد:داستان نویسان مقیم یا متولد استان گیلان مجاز به شرکت دراین مسابقه هستند و داستان به صورت فایل ضمیمه ایمیل فرستاده شود.هر داستان نویس باید  داستان خود را در فایل ورد تایپ نماید و به نشانی najdee1.1396@gmail.com  ارسال نماید .

وی تصریح کرد: داستان نباید از یک هزار کلمه کمتر و از شش هزار کلمه بیشتر باشد و داستان ارسالی نباید پیش از این جایزه‌، در هیچ جایزه‌ دیگری جزء آثار برگزیده اعلام شده باشد و نباید در هیچ کتابی منتشر شده باشد و شرکت کنندگان باید اسم داستان، نام و نام خانوادگی نویسنده، سن، ایمیل، تلفن تماس، نام شهر و روستا را ذکر کنند.

شهابیان یادآورشد: ارسال اثر به سومین جایزه ادبی بیژن نجدی به معنای پذیرش شرایط و مقررات جایزه ادبی در خصوص داوری،انتخاب و چاپ آثار برگزیده خواهد بود.

وی گفت : مهلت ارسال آثار تا پایان مهرماه سال جاری تعیین شده است و در این جایزه  به سه اثر برگزیده نهایی اول تا سوم هر کدام به ترتیب دو میلیون ، یک میلیون و پانصد هزار تومان و به نفر سوم یک میلیون تومان جایزه تعلق می گیرد و 10 داستان منتخب مرحله نیمه نهایی در قالب یک مجموعه چاپ خواهند شد.

بیژن نجدی شاعر ، داستان نویس و معلم گیلانی در سال 1320 از پدر و مادری گیلانی در خاش زاهدان متولد شد، تحصیلات ابتدایی را در رشت گذراند.  سال 1339 وارد دانشسرای عالی تهران وسال 1343از همان دانشکده در رشته ریاضی فارغ التحصیل شد.

مهمترین آثاری که از بیژن نجدی بر جای مانده مجموعه داستان های یوزپلنگانی که با من دویده اند، دوباره از همان خیابان ها ، داستان های ناتمام و دو مجموعه شعر خواهران این تابستان و واقعیت رویای من است.

مجموعه داستان یوزپلنگانی که با من دویده اند سال 1374 جایزه قلم زرین را به خود اختصاص داد و در سال 79نیز برگزیده نویسندگان و منتقدان مطبوعات شد؛ پس از آن بود که نام نجدی بر زبان ها افتاد.

بیژن نجدی  سال 1376 در سن 56 سالگی به علت بیماری در گذشت و آرامگاهش در شهر لاهیجان و در جوار مقبره شیخ زاهد گیلانی قرار دارد.

شهرستان لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

6029 /6030

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.