حجت الاسلام محسن قرائتی روز پنجشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی طلاب مجتمع آموزشی جامعه المصطفی در مشهد افزود: اگر می‌خواهیم توفیق های خدا نصیب ما شود باید اخلاص داشته باشیم و در همه کارها باید هدف ما رضایت خدا و عمل به احکام او باشد و خدا هم دل‌ها را متوجه شما می کند همچنین نباید به فکر مدرک مدرک گرایی بود.

وی ادامه داد: همان طور که در کربلا حضرت ابوالفضل (ع) بازوی امام حسین(ع) بود طلاب هم باید به عنوان بازوی امام زمان(عج) باشند و در این راستا باید با قرآن مانوس باشند و به مستحبات هم اهمیت بدهند.

این واعظ سرشناس گفت: طلاب و روحانیون نباید دنباله روی احزاب و خط و خطوط سیاسی باشند. باید از کنار احزاب سیاسی رد شد و طلاب نباید خود را به رنگ‌ها و خطوط سیاسی آمیخته کنند و هر آن چه مقام معظم رهبری بگویند برای ما حجت است

قرائتی افزود: لازم نیست در خصوص اخبار از هر چیزی با خبر باشیم مثلا دیدار رئیس جمهوری یک کشور خارجی با یک رئیس جمهوری دیگر و بالا و پایین رفتن قیمت نفت به یک طلبه ارتباطی ندارد همچنین در مطالعه روزنامه ها و اخبار هم باید به تیتر و خلاصه آنها بسنده کرد.

امسال دو هزار و ۵۷۰ طلبه از ۵۷ ملیت در مجتمع آموزشی جامعه المصطفی مشهد مشغول به تحصیل هستند.

جامعة المصطفی العالمیة یک نهاد علمی و بین‌ المللی با هویت حوزوی است که با هدف گسترش علوم اسلامی و تربیت طلاب غیر ایرانی تشکیل شده است.

۷۵۰۷/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.