به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن کربلایی روز یکشنبه در نشست خبری  در جمع رسانه های گروهی استان  در رشت  با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی و رسالت دینی برای همه افراد ، دستگاه ها ، سازمان ها اعم از دولتی و غیردولتیست ، افزود: باید انگیزه های قیام ابا عبدالله سالار شهیدان  از جمله تبیین پیام کربلا و عاشورا، اهداف قیام عاشورا و برپایی نماز در راس امور ما قرار گیرد.

وی با بیان اینکه وعاظ و بزرگان را جزو خدمتگزاران واقعی دینی می دانیم و از انها درس می گیریم، تصریح کرد:   بنا به فرمایش مقام معظم رهبری  برخی رفتارها بدعت است؛ برخی  اعمال مثل قمه زنی که علمای ما این کار را تقبیح کرده اند و آزار رساندن به بدن بدعت است .

کربلایی تصریح کرد:  در صورتی که مضامین ، لحن و رفتار نیکوی بسیاری از ائمه اطهار(ع) داریم که کمتر بیان می شود  اما دشمنان وقتی می خواهند علیه ما تبلیغ کنند ، از این موارد استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه برنامه های ستاد امر به معروف و نهی از منکر در تمامی طول سال اجرا می شود و منحصر به هفته امر به معروف و نهی از منکر نیست،  تصریح کرد: ۳۱ برنامه   ویژه هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر  در استان پیش بینی شده که این برنامه ها  چکیده ای از مجموع اقداماتیست که در طول سال انجام می شود.

وی تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر با رویکرد اقناعی در تمامی سطوح جامعه با بهره گیری از فضای معنوی و حماسی ایام محرم  ، تقویت نگرش آحاد جامعه به این فریضه به عنوان یک واجب نجات بخش ، تقویت روحیه مطالبه گری و افزایش مسئولیت پذیری آحاد اجتماع و فرهنگ سازی و ترویج الگوهای موفق از طریق تولیدات رسانه ای، برنامه های آموزشی و بهره مندی از ظرفیت های مردمی را  از جمله  اهداف ستاد امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد.

 کربلایی همایش طلایه داران و فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر ، دیدار با جمعی از علما و بزرگان هیئات مذهبی استان، جلسه هماهنگی با سازمان های نظامی ، انتظامی و دادستانی در خصوص پیگیری مبارزات با منکرات را از  جمله برنامه های هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر برشمرد.

 این برنامه( نشست خبری ) به اهتمام   مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان برگزار شد.

 هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر از دهم شهریور ماه آغاز می شود.

۷۲۹۶/۲۰۰۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.