به گزارش ایرنا، نظریه کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد در زمینه تشویق به خود اظهاری در استفاده از توقفگاه‌ها روز دوشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد بررسی و تصویب شد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد در این باره گفت: به منظور افزایش انگیزه شهروندان برای خوداظهاری در استفاده از توقفگاه‌های حاشیه ای و توجه به هوشمندسازی توقفگاه‌های غیرحاشیه ای، به شهرداری مشهد اجازه داده می شود در صورت خوداظهاری استفاده کنندگان از توقفگاه‌های مجاز حاشیه ای دارای حق توقف، در سامانه نرم افزاری شهر من، به عنوان تشویق نسبت به اعمال ۱۰ ساعت امکان توقف رایگان مازاد بر نیم ساعت اول در هر ماه و ۳۰ درصد تخفیف در حق توقف برای آنان اقدام کند.

بتول گندمی افزود: شهرداری مکلف است حداکثر ظرف مدت ۶ ماه پس از ابلاغ قوانین مصوبه، نسبت به هوشمندسازی توقفگاه‌های غیرحاشیه ای تحت مدیریت خود و در نظر گرفتن تمهیدات لازم در سامانه نرم افزاری "شهر من" اقدام نماید. 

معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد نیز گفت: برای پیاده سازی فرایند هوشمندسازی باید مشوق هایی را ارائه کنیم.
شهریار آل شیخ افزود: از این رو تصمیم بر آن شد شهروندان در صورت استفاده از نرم افزار "شهر من" و خوداظهاری در استفاده از توقفگاه‌های حاشیه ای از ۳۰ درصد تخفیف در حق توقف وسایل نقلیه برخوردار شوند.

مجتبی بهاروند، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد در مخالفت با این طرح گفت: دادن مشوق امکان توقف رایگان خودرو به شهروندان در مقابله با تشویق آنان به استفاده از وسایل نقلیه عمومی است.
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز اظهار داشت: این طرح و مشوق ها به خودروهای دارای بدهی تعلق نمی گیرد.
خلیل الله کاظمی افزود: هم اکنون از یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو در مشهد ۸۰ هزار خودرو بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال به شرکت الیت (ساماندهی توقفگاه های حاشیه ای) بدهی دارند.
در ادامه این نشست طرح مزبور با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر مشهد تصویب شد.
نرم ‌افزار "شهر من" مهر ماه امسال با مشارکت فعال بخش خصوصی رونمایی می شود، در این نرم‌ افزار خمات بخش دولتی، خصوصی و عمومی قرار گرفته که در آن تأکید بر اجرا و ارائه خدمات توسط بخش خصوصی است.
خدمات و فعالیت‌ های داخل این‌ نرم‌افزار به صورت شبکه‌ای به هم متصل و رفتارهای کاربر را در سرویس باشگاه شهروندی سازماندهی می‌کند.
مجوز برگزاری مناقصه برای تامین ۵۰۰ دستگاه اتوبوس
صدور مجوز برگزاری مناقصه محدود و انعقاد قرارداد با خودروسازان منتخب به منظور تامین ۵۰۰ دستگاه اتوبوس گازسوز شهری از دیگر مصوبات جلسه علنی امروز شورای شهر مشهد بود.
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی مشهد در این باره گفت: طبق این مصوبه به شهرداری مشهد اجازه داده می شود نسبت به انعقاد قرارداد خرید اتوبوس گازسوز شهری تا سقف ۵۰۰ دستگاه با شرکت های تولیدکننده مورد تایید سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، با رعایت ضوابط و مقررات ابلاغی مربوط به طرح نوسازی ناوگان اتوبوسرانی اقدام کند.
محمد حسین ودیعی افزود: همچنین شهرداری باید مطابق اصلاحیه مصوبه شورای اقتصاد ابلاغی سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص طرح جایگزینی و نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری و برون شهری ۱۹ هزار دستگاه اتوبوس درون شهری پایه گازسوز به منظور دریافت سقف ۱۴۲ هزار و ۲۰۰ دلار کمک دولت برای هر دستگاه اتوبوس اقدام کند.
این لایحه نیز با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر مشهد تصویب شد.
شهر مشهد دارای ۱۵۰ خط اتوبوس و هزار و ۴۷۹ دستگاه اتوبوس فعال است که ۵۹ درصد از این خطوط در اختیار بخش خصوصی است.
۷۵۰۵/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.