شهریار آل شیخ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه روی شبکه وب و با هدف شفاف سازی عملیات مالی و بودجه ای، عقد قراردادها به تفکیک پیمانکاران و فراخوانها طراحی شده تا از این طریق اقدامات مالی شهرداری مشهد در اختیار عموم مردم قرار گیرد.
وی ادامه داد: از طریق این سامانه تمام شاخصهای شهر مشهد و تحلیل داده های خام را می توان رصد کرد و در جریان میزان پیشرفت پروژه ها نیز براساس برنامه زمانبدی شده قرار گرفت.
معاون شهرداری مشهد گفت: سامانه ای مشابه 'سامانه فاش' فقط در شهرداری تهران وجود دارد که البته در آن فقط قراردادها بارگذاری شده و امکان تحلیل داده ها وجود ندارد.
وی گفت: سامانه فاش شهرداری مشهد هم اینک با آدرس www.fash.mashhad.ir قابل دسترسی برای عموم مردم است و طی روزهای آتی به صورت رسمی رونمایی می شود.
بودجه امسال شهرداری مشهد هشت هزار میلیارد تومان است. کلانشهر سه میلیون و 500 هزار نفری مشهد 51 درصد جمعیت استان خراسان رضوی را در خود جای داه است. دومین کلانشهر بزرگ ایران با احتساب نواحی منفصل توس و قرقی 328 کیلومترمربع مساحت دارد و شامل 13 منطقه و 44 ناحیه شهرداری است.
شهرداری مشهد افزون بر 10 هزار کارمند دارد. این شهرداری علاوه بر مدیریت و نظارت عالی بر شهرداران مناطق 13 گانه مشهد، هشت معاونت شامل حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری، فرهنگی و اجتماعی، فنی و عمرانی، شهرسازی و معماری، برنامه ریزی و توسعه، مالی و اداری، معاونت اقتصادی به اضافه تشکیلات مشاور و رییس حوزه شهردار را به عنوان زیرمجموعه خود دارد. سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد زیرمجموعه معاونت برنامه ریزی و توسعه شهرداری این شهر است. معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز حوزه های 'گروه نظارت بر حمل و نقل، شرکت بهره برداری قطار شهری، شرکت قطار شهری، سازمان حمل و نقل و بار درون شهری، سازمان حمل و نقل و ترافیک و سازمان اتوبوسرانی' این شهر را مدیریت می کند. معاونت امور اقتصادی شهرداری مشهد هم ناظر بر عملکرد و مسوول مدیریت حوزه 'سازمان زمین و مسکن، مدیریت سرمایه گذاری و مشارکتها، مدیریت بازاریابی و بهره برداری، مدیریت اداری مالی و پشتیبانی و مدیریت املاک' در چارچوب چارت سازمانی شهرداری مشهد است.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.