شهردار مشهد در این نشست گفت: بودجه سال 1397 این نهاد را به دلیل اینکه برداشت درستی از وضعیت شهرداری در دست نبود محافظه کارانه بستیم.
قاسم تقی زاده خامسی افزود: تا شش ماه گذشته که شهرداری مشهد را تحویل گرفتیم تنها 25 درصد درآمدهای آن محقق شده بود و این در حالی است که حداقل باید 40 در صد درآمد محقق می شد لذا به دلیل قرار داشتن در دوره فترت نتوانستیم به اطلاعات جامعی از وضعیت درآمد و منابع شهرداری مشهد برسیم .
وی ادامه داد: در سال آتی می کوشیم بودجه عملیاتی تری تهیه شود و نیز تلاش می شود تا پایان امسال 70 درصد بودجه سال 1396 شهرداری مشهد محقق شود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست گفت: بودجه سال 1397 شهرداری با 6.7 درصد کاهش نسبت به بودجه پیشنهادی از حیث درآمد به مبلغ 29 هزار و 900 میلیارد ریال و از حیث مصارف نیز 29 هزار و 900 میلیارد ریال مصوب شد.
بتول گندمی افزود: سهم درآمدهای پایدار در بودجه سال آینده شهرداری مشهد 26 درصد و سهم درآمد ناپایدار 74 درصد است.
وی ادامه داد: در بودجه 97 شهرداری مشهد درآمد حاصل از محل جرایم ساختمانی، شهری و غرامتها نیز با 25 درصد کاهش نسبت به بودجه پیشنهادی شهرداری مبلغ پنج هزار و 15 میلیارد ریال مصوب شد.
عضو شورای شهر مشهد گفت: همچنین بودجه حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری شهرداری در سال 1397 از حیث درآمدها 45 هزار و 385 میلیارد و 472 میلیون و 687 هزار ریال و از حیث هزینه نیز همین مبلغ است.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست گفت: در بودجه سال آتی شهرداری مبلغ 200 میلیارد ریال برای ساخت تصفیه خانه سپتاژ فاضلاب کشف رود اختصاص یافته است.
محمدرضا حیدری افزود: بیش از 14 سال است که بحث کشف رود و مشکل تخلیه فاضلاب در این محدوده مطرح می باشد. امیدواریم با ساخت تصفیه خانه بخشی از معضلات کشف رود مرتفع شود.
بودجه سال 1397 شهرداری مشهد و سازمانهای وابسته به مبلغ حدود هشت هزار میلیارد تومان در هفدهمین نشست علنی شورای اسلامی شهر مشهد مصوب شد.
کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد دارای 13 منطقه و 44 ناحیه شهرداری است. شهرداری مشهد افزون بر 10 هزار کارمند دارد. شهرداری مشهد علاوه بر مدیریت و نظارت عالی بر شهرداران مناطق 13 گانه این شهر هشت معاونت شامل حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری، فرهنگی و اجتماعی، فنی و عمرانی، شهرسازی و معماری، برنامه ریزی و توسعه، مالی و اداری، معاونت اقتصادی به اضافه تشکیلات مشاور و رییس حوزه شهردار را به عنوان زیرمجموعه خود دارد. سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد زیرمجموعه معاونت برنامه ریزی و توسعه شهرداری این شهر است. معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز حوزه های 'گروه نظارت بر حمل و نقل، شرکت بهره برداری قطار شهری، شرکت قطار شهری، سازمان حمل و نقل و بار درون شهری، سازمان حمل و نقل و ترافیک و سازمان اتوبوسرانی' این شهر را مدیریت می کند. معاونت امور اقتصادی شهرداری مشهد هم ناظر بر عملکرد و مسوول مدیریت حوزه 'سازمان زمین و مسکن، مدیریت سرمایه گذاری و مشارکتها، مدیریت بازاریابی و بهره برداری، مدیریت اداری مالی و پشتیبانی و مدیریت املاک' در چارچوب چارت سازمانی شهرداری مشهد است.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.