حجت الاسلام حسین معصومی روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی امور ایثارگران شهرستان نیشابور افزود: برای پرداخت بدهی های بنیاد به بیمه و مراکز درمانی نیازمند تامین اعتبار هستیم و میزان اعتباری که خراسان رضوی می‌خواهد بیشتر از استانهای دیگر است.
وی ادامه داد: امیدواریم تا اسفند امسال با تامین اعتبار لازم مشکل مراکز درمانی حل شود تا این مراکز به ارائه خدمات به ایثارگران ادامه دهند.
مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران خراسان رضوی گفت: خانواده های شهید و ایثارگر در صورتی که دارای خانه با مالکیت شخصی نبوده و یا وضعیت خانه نامناسبی دارند می توانند از تسهیلات وام بنیاد شهید برای خرید زمین بهره‌مند شوند.
حجت الاسلام معصومی افزود: طرح معین ویژه جامعه ایثارگری برای نخستین بار از نیشابور آغاز شد که در این قالب ۱۰۰ فرزند ایثارگر  تحت آموزش برای پرورش مرغ گوشتی و محلی قرار گرفتند.
وی با اشاره به این که از ابتدای امسال در نیشابور ۱۳ فقره تسهیلات وام مسکن روستایی به خانواده های شهدا و ایثارگران پرداخت شده ادامه داد: در حال حاضر ۱۵۴ نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر در نیشابور در مقاطع مختلف تحصیلی متقاضی اشتغال بوده و آمار افراد بیکار تحت پوشش بنیاد شهید در نیشابور هزار و ۲۷۲ نفر است که ۶۴۹ نفر از این افراد بین ۱۸ تا ۲۹ سال سن دارند.
او اضافه کرد: در نیشابور طبق آخرین آمار تعداد بیکاران ایثارگر با ۲۵ درصد جانبازی و بالاتر و آزاده های دوران دفاع مقدس با سابقه اسارت بیش از یک سال ۷۸۳ نفر و همسران و فرزندان ایثارگران زیر ۲۵ درصد جانبازی و آزادگان با سابقه اسارت کمتر از یک سال ۲۷۷ نفر است.
نیشابور از ظرفیتهای شغلی بینظیری برخوردار است
فرماندار نیشابور هم در این جلسه گفت: در حوزه شغلی نیشابور از ظرفیتهای بی نظیری برخوردار است و در این زمینه انعقاد یک تفاهمنامه با اداره فنی و حرفه ای برای حمایت از فرزندان شهدا و ایثارگران ضروری است.
شیبانی افزود: در گام اول ۳۰۰ نفر از خانواده های شهید و ایثارگر نیشابور که فاقد مسکن هستند برای استفاده از تسهیلات شناسائی می شوند و مزار شهدا نیز باید به سرعت با منابع دهیاری ها ساماندهی شود.
پس از این جلسه مدیر کل بنیاد شهید خراسان رضوی با تعدادی از خانواده های شهید و ایثارگر در روستای حسن آباد بلهر نیشابور دیدار کرد.
شهرستان نیشابور هزار و ۸۴۵ شهید، چهار هزار و ۶۲۲ جانباز و ۲۹۴ آزاده تقدیم نظام مقدس اسلامی کرده است.
مرکز شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.
۹۸۶۹/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.