مدیر گروه بهداشت محیط حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز سه شنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: در این راستا حدود ۴۰۰ کارشناس بازرسی بر عرضه و توزیع مواد غذایی در اماکن عمومی و اقامتی طی این ایام در مناطق زیر پوشش این دانشگاه فعالیت دارند.
علی اصغر حسنی تعداد تیم های فعال بازرسی بهداشت محیط در مشهد طی ایام محرم و صفر را  ۱۲۰ تیم عنوان کرد و افزود: با توجه به حضور گسترده و میلیونی زائران و مجاوران در مشهد بیشترین تعداد گروه در این کلانشهر مستقر شده اند.
مدیر گروه بهداشت محیط حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این راستا جلساتی با هیاتهای امنا، تکایا، حسینیهها، تشکلهای مردمی، مذهبی، هیأتها و مسئولان موکبها و ایستگاههای صلواتی به منظور بازرسی اولیه از محل مورد نظر قبل از ایام عزاداری و همکاری در این ایام برگزار می شود.
حسنی افزود: بدین منظور آموزش و اطلاع رسانی در خصوص رعایت بهداشت فردی، رعایت بهداشت آب و مواد غذایی در تکایا، حسینیهها و محلهای برگزاری عزاداری، بازرسی سرویسهای بهداشتی، بازرسی مستمر از شبکههای توزیع آب آشامیدنی و نظارت مستمر بر امر پخت و توزیع مناسب غذا و نذورات مورد تاکید است.
حدود پنج میلیون نفر از جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بقیه این جمعیت زیر پوشش دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه، تربت جام و گناباد قرار دارند.

۳۰۲۷/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.