حجت الاسلام حسن صباغیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ایام عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی 800 ایستگاه صلواتی در شهرهای مختلف استان خراسان رضوی جانمایی شده و همه آنها کارت بهداشت را برای رعایت مقررات در این زمینه دریافت کرده اند.
وی ادامه داد: به مسئولان و دست اندرکاران این ایستگاهها تاکید فراوان شده در طول دهه نخست محرم نظافت را رعایت کنند، زباله ها را در داخل کوچه ها و خیابانها نریزند و بعد از اتمام دهه مسئول جمع آوری زباله ها و تنظیف خیابان هستند.
رئیس شورای هیاتهای مذهبی خراسان رضوی گفت: برپاکنندگان ایستگاههای صلواتی که داعیه نوکری امام حسین(ع) را دارند با ریختن زباله در معابر به نارنجی پوشان شهرداری ظلم می کنند. همچنین به آنها تذکر داده شده از ظروف بهداشتی تجزیه پذیر استفاده کنند. فضایی که برای ایستگاه مورد استفاده قرار می دهد کوچک نباشد تا بتوانند به سرعت در مواجهه با حادثه واکنش نشان دهند، از ذبح گوسفند و گاو در معابر عمومی خودداری کنند و موارد ایمنی را در ایستگاهها رعایت کنند تا از بروز حوادث جلوگیری شود.
حجت الاسلام صباغیان افزود: هشت هزار و 100 هیات و مجلس عزاداری خراسان رضوی در سامانه هیاتهای سازمان تبلیغات اسلامی ثبت شده که از این تعداد هزار و 200 هیات و مجلس مربوط به زنان است. چهار هزار و 100 هیات نیز در مشهد فعالیت دارند.
وی گفت: در طول دهه نخست محرم امسال چهار هزار هیات مذهبی در سطح خراسان رضوی به عزاداری و دسته روی می پردازند.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشار: حسین کریم زاده
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.