معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی روز یکشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: امسال از محل این اعتبار ۱۶ طرح آبخیزداری و آبخوان داری در پنج شهرستان غرب خراسان رضوی اجرا می شود.
محمد روشندل ادامه داد: اجرای طرح های آبخوان داری و آبخیزداری از راهکارهای مقابله با کم آبی است که علاوه بر جلوگیری از خسارت‌ سیلاب‌ها سبب تقویت منابع آب های زیر زمینی و تغذیه قنوات می شود.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: از هشت میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی قابل فعالیت آبخیزداری در خراسان رضوی شش میلیون و  ۵۰۰ هزار هکتار آن عرصه های مرتعی استان است.  
روشندل افزود: تاکنون مطالعات آبخیزداری از محل اعتبارات دولتی و مشارکت مردمی در دو میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار عرصه های منابع طبیعی خراسان رضوی انجام شده که با توجه به اعتبارات در سطح یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار با احداث ۸۰۰ سازه مکانیکی به مرحله اجرا رسیده است.
وی ادامه داد: حجم مخازن سازه های بند خاکی، سنگ ملات و گابیونی خراسان رضوی  ۱۳۰ میلیون متر مکعب است که در صورت سه مرتبه آبگیری سالیانه بیش از ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب از طریق این طرح ها برای تغذیه سفره های آب زیر زمینی و قنوات استحصال می شود.  
هشت میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از مجموع ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار مساحت خراسان رضوی را عرصه منابع طبیعی و حوزه فعالیتی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان تشکیل می دهد.   

سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
۸۱۴۵/۷۴۹۵/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.