معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان، از اجرای 212 پروژه در40 حوزه  آبخیز با تأمین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی طی سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان، از اجرای 212 پروژه در 40حوزه  آبخیز با تأمین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی طی سال جاری در این استان خبر داد و گفت: با اجرای این سازه‌ها علاوه بر حفظ و تقویت خاک به تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی هم کمک چشمگیری می‌شود که تأثیر مهمی در زندگی جوامع محلی خواهد داشت.

  به گزارش پایگاه خبری منابع طبیعی هرمزگان ابراهیم جعفری تختی نژاد اظهار کرد: این میزان پروژه، در مساحت 223هزار هکتار و در 40 حوزه آبخیز، در سطح شهرستان‌های استان هرمزگان در حال اجراست.

وی تصریح کرد: برای اجرای این تعداد پروژه، 124 میلیارد تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به بخش آبخیزداری و آبخوان‌داری این استان اختصاص‌یافته است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری  هرمزگان هدف از اجرای این پروژه‌ها را کنترل فرسایش خاک، کنترل و مهار سیلاب‌، توسعه و تقویت پوشش گیاهی درشیب‌های ناپایدار به‌منظور کنترل هرز آب‌ها، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی خصوصاً در دشت‌های استان و مبارزه با کم‌آبی و کاهش پیامدهای ناشی از خشکسالی در هرمزگان بیان کرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.