محمدرضا کلایی روز سه شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت دور برگردان غیر همسطح ابوطالب مشهد افزود: توسعه سیستم حمل و نقلی ضروری است و اکنون به جز توسعه مسیرهای دوچرخه سواری و حمل و نقل پاک، می توان به راه اندازی اتوبوس هوایی نیز فکر کرد.
وی اضافه کرد: همچنین پیرامون مسیر های حمل و نقلی باید فضای سبز مناسب نیز اجرا شود.
شهردار مشهد با تاکید بر ایجاد یک ورودی در شمال این شهر گفت: برشی که صدمتری بین شمال و جنوب شهر ایجاد کرده  باید به وسیله تقاطع‌ ها و دروازه‌ ها برطرف شود.
معاون عمران، حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: در وضعیت موجود خودروهایی که می خواهند وارد بلوار ابوطالب شوند در محل دوربرگردان همسطحی که در بزرگراه ایجاد شده، تغییر مسیر می‌دهند و تصادفات منجربه فوت و جرح این محدوده مربوط به همین دوربرگردان است.
خلیل الله کاظمی افزود: با توجه به موضوعات مربوط به ایمنی بزرگراه و مباحث زیست محیطی و ترافیکی که به ناچار به میدان سپاد منتقل می‌شد، ساخت دوربرگردان غیر همسطح بلوار ابوطالب مشهد در اولویت قرار گرفت.
وی ادامه داد: سازمان عمران شهرداری مشهد با اعتباری افزون بر ۱۱۰ میلیارد ریال مجری این طرح است که با ساخت آن عرض باند ۹ متر مربع و در محل دور زدن به ۱۲ متر مربع خواهد رسید و  مساحت زیرسازی پل نیز ۶۰۰ متر مربع است و این طرح  ۲۲ بهمن امسال به بهره برداری می رسد.
روزانه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد تردد می کنند.
۷۵۰۵/۱۹۲۲
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.