مدیرعامل واحد قند گلابتون در شهرک صنعتی تایباد گفت: یکی از مشکلات اساسی در راه توسعه اقتصادی در واحدهای تولیدی شرایط سنگین تسهیلات بانکی است.

نیره رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد، اظهار کرد: سرمایه‌گذاران با کلی مشکلات و ردکردن پروسه‌های اداری یک واحد تولیدی راه‌اندازی می‌کنند تا بدین وسیله علاوه بر کسب درآمد، ایجاد اشتغال و کارآفرینی کنند اما سود بالای وام‌های بانکی با هزینه‌های دریافتی همسو نیست.

وی با اشاره به نیمه فعال بودن این کارگاه بسته‌ بندی قند در تایباد افزود: در سال 94 با هفت میلیارد ریال اعتبار اولیه این واحد در شهرک صنعتی راه‌اندازی شد و هفت نفر به صورت مستقیم در قسمت خُرد کردن و بسته‌بندی قند اشتغال داشتند.

رحمانی تصریح کرد: پس از 9 ماه به دلیل مشکلات مالی و کوتاه نیامدن بانک عامل در قبال دریافت سود بالا این واحد به صورت نیمه فعال درآمد و اکنون با سه نیرو دایر است.

وی ادامه داد: بابت توسعه کارگاه 2 میلیارد و 800 میلیون ریال تسهیلات دریافت شده که اکنون با سود معوقه مبلغ 6 میلیارد و 400 میلیون ریال باید به بانک پرداخت شود با توجه به اینکه یک کارخانه کوچک تولیدی در ابتدای راه‌اندازی درآمدی جز هزینه‌های جاری ندارد این سود بالا جز تعطیلی چیزی را به همراه نخواهد داشت.

وی مطرح کرد: اگر این کارگاه حمایت مالی شود برای حدود 15 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌کند. 

واحد بسته بندی و خُرد کن قند گلابتون در زمینی به مساحت 5663 متر در یک سوله 430 متری احداث شده  و به صورت نیمه فعال دایر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.