رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد روز سه شنبه با تبریک روز خبرنگار گفت: رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ارزش فعالیت رسانه ای و اطلاع رسانی کمتر از جهاد نیست.
محمد هادی مهدی نیا افزود: شورای پنجم به پشتوانه اعتماد مردمی با رایی بی سابقه روی کار آمد و تمام تلاش خود را در جهت احقاق مطالبات مردمی به کار می برد.
وی ادامه داد: رویکرد شورا عمیق تر شدن ارتباط با مردم از طریق رسانه هاست و خوشبختانه امروزه فضای تعاملی بین مردم و شورای شهر وجود دارد و در شورای پنجم علاوه بر استفاده از ظرفیت نخبگان در تدوین، تصویب و اجرای طرح ها و برنامه ها، افکار عمومی نیز مورد توجه است.
رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر اینکه ایجاد فضای شهری با نشاط و افزایش نشاط اجتماعی از مهمترین رویکردهای شورای پنجم است افزود: شهر شاد، مقوله ای در ادبیات شهرسازی است که دارای دو بخش روبنایی و زیربنایی است.
مهدی نیا گفت: سعی شده از طریق لوایح شهرداری این مهم مورد توجه باشد  و ایجاد کافه خیابان، بازارهای محلی، خیابان غذا و بازارچه های فصلی از آن جمله است و مورد استقبال اصناف و مردم واقع شده است.
وی اضافه کرد: کار کردن در این حوزه ها در شهر مشهد سخت است ولی با این وجود سعی شده شادی از لایه رویی به شبکه های زیرساختی تسری یابد تا با پایان کار این شورا و روی کارآمدن شوراهای بعدی این اقدامات قابل بازگشت نباشد.
او ادامه داد: سرزندگی و نشاط در همه ساختارهای شهر باید ساری و جاری باشد و به مطالبه عمومی تبدیل شود که این مهم مورد تاکید شورای شهر است و رسانه ها نیز در بخش فرهنگسازی می توانند نقش مهمی ایفا کنند.

رسانه ها پل ارتباطی مردم و مسئولان

رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای شهر مشهد نیز در این نشست گفت: رسانه ها و خبرگزاری ها نقش مهمی در انعکاس اقدامات دستگاه های مختلف، مدیریت شهری و شورای شهر دارند و پل ارتباطی مردم و مسئولان هستند.
رمضانعلی فیضی افزود: در این کلانشهر مولفه های تهدید کننده نشاط وجود دارد و زیرساختهای لازم برای آن وجود ندارد و باید زمینه های تغییر نگاه و تغییر رویکرد در این حوزه را در شهر از طریق فرهنگسازی ایجاد کرد و علما نیز نوع ارتباط گیری مذهب و دین با جامعه را تبیین کنند.
وی اضافه کرد: نوروز امسال اقدامات خوبی توسط شورا و مدیریت شهری در راستای نشاط آفرینی صورت گرفت و بیش از نیم میلیون نفر فروردین ماه امسال از خیابان فرهگ و غذا و برنامه های مفرح در بوستان کوهسنگی بهره مند شدند.
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برنامه های مرتبط با مناسبتهای ملی و مذهبی را به محلات دوردست و مناطق حاشیه شهر منتقل کرده ایم که البته مورد استقبال زیاد ساکنان این مناطق نیز واقع شده است.
فیضی افزود: مشهد باید شهر مدارا محور باشد و با هم افزایی برای افزایش نشاط در آن تلاش شود اما متاسفانه گاهی به جای تبادل افکار به برخورد فکر می شود.
وی ادامه داد: برای افزایش نشاط اجتماعی در شهر راه پر سنگلاخی پیش روست اما با مطالبه عمومی و کمک رسانه ها می توان مسیر را هموارتر کرد.
۱۷ مرداد ماه سالروز شهادت محمود صارمی، خبرنگار ایرنا است که به دنبال اشغال مزار شریف توسط طالبان در سال ۷۷ به همراه هشت تن از دیپلمات های سرکنسولگری ایران به شهادت رسید.  
به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی ۱۷ مرداد ماه را به عنوان روز خبرنگار نام گذاری کرده است.  
۷۵۰۵/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.