مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: مشکلات 400 واحد راکد و زیر 50 درصد ظرفیت شهرک‌های صنعتی استان ظرف یک ماه آینده مورد بررسی قرار می گیرند.

 مسعود مهدی زاده مقدم در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در بردسکن گفت: مسئولیت کلینیک کسب و کار واحدهای راکد و زیر ظرفیت به شرکت شهرک های صنعتی داده شد. 

وی عنوان کرد: حسب تکلیف استاندار خراسان رضوی این ماموریت به شرکت شهرک های صنعتی داده شده است و باید ظرف مدت یکماه آینده  مشکلات فرآروی این واحدها مورد بررسی و در ستاد تسهیل استان نسبت به رفع آن اقدام شود.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی عنوان کرد: 200 واحد آن  زیر 50 درصد تولید دارند و 200 واحد دیگر جز واحدهای غیر فعال هستند که امید است با تدابیر اتخاذ شده توسط مسئولان دستگاه‌های اجرایی و بانک ها مشکلات این واحدها مرتفع و وارد چرخه تولید شوند. 

مهدی زاده مقدم افزود: استان خراسان رضوی به لحاظ تعداد شهرک و نواحی و اشتغال به ترتیب 5 درصد و 6 درصد شهرک ها و نواحی صنعتی و اشتغال کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه تمامی زیرساخت های لازم در شهرک های صنعتی فراهم است گفت:فعلا در استان  به دنبال توسعه شهرک و یا نواحیصنعتی نیستیم  و فقط در شهرستان صالح آباد و زاوه به دنبال احداث یک شهرک و ناحیه صنعتی هستیم. 

وی روند سرمایه گذاری در شهرک صنعتی بردسکن را نامناسب دانست و گفت: یکی از علل این مهم قابلیت معدنی این شهرستان است. 

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی اظهار داشت: یک سرمایه گذار معدنی  تمامی تجهیزات و تاسیسات آن باید در کنار معدنش برپا شود و خوشبختانه بردسکن در حوزه معادن در استان سرآمد است و ما در شهرک های صنعتی آمادگی لازم را برای هر گونه سرمایه گذاری داریم. 

مهدی  زاده مقدم عنوان کرد:  شهرک صنعتی بردسکن  147 هکتار زمین دارد که 80 درصد آن قابل واگذاری است که تاکنون  25 هکتار آن در قالب 41 قرارداد به 19 واحد تولیدی واگذار شده است و 22 واحد دیگر نیز در حال ساخت و ساز می باشند.

وی تعداد شهرک و ناحیه صنعتی در سطح استان خراسان رضوی را 49 شهرک و ناحیه صنعتی دارای مصوب اعلام کرد و گفت: 40 مورد آن در حال واگذاری زمین است و 9 مورد دیگر به دنبال تهیه زمین  هستیم. 

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی عنوان کرد: در مجموع از 5 هزار و 700 واحد  فعال صنعتی در استان 46 درصد واحد ها و 39 درصد اشتغال صنعتی استان در شهرک ها و نواحی صنعتی وجود دارد  و درمجموع  51 درصد طرح ها و واحدهای صنعتی استان در شهرک ها و نواحی صنعتی فعالیت دارند.

وی اظهارداشت:  کسانی که در مناطق محروم در شهرک های صنعتی اقدام به سرمایه گذاری کنند  از 100 درصد  مالیات برعملکرد برای مدت 13 سال معاف می شوند.

وی  بیان کرد:به ازای هر لیتر آب در استان که به شهرک های صنعتی داده شده است 80 نفر و به ازای هر مگاوات برساعت برق 114 نفر اشتغال زایی ایجاد شده است.

وی همچنین گفت: به ازای هر هکتار زمین واگذاری به صنعتگران 96 نفر اشتغال زایی در استان ایجاد شده است که میانگین کشوری دراین رابطه 54 نفر است.

وی از فعالیت 8 شهرک  تصفیه خانه  در استان خبرداد و گفت:  روزانه 14 هزار  متر مکعب فاضلاب تصفیه می‌شود و به دنبال این هستیم که این رقم را به 24 هزار متر مکعب در شبانه روز افزایش دهیم.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی از راه اندازی تصفیه خانه در شهرک صنعتی کاشمر در آینده نزدیک خبرداد و گفت: سرمایه گذارانی که در مهلت تعیین شده نسبت به تعهدات خود عمل نکنند نسبت به فسخ قرارداد آنها اقدام خواهد شد.

مهدی زاده مقدم گفت: سال قبل بیش از 30 قرارداد فسخ  شد و 20 هکتار از اراضی شهرک های صنعتی از  افراد پس گرفته شد و به متقاضیان دیگر واگذار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.