مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی از برگزاری نخستین کلینیک کسب و کار بررسی مشکلات واحدهای صنعتی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، مسعود مهدی زاده مقدم در نخستین نشست این کلینیک، اظهار کرد: با توجه به تفویض اختیاری که توسط استانداری به شرکت شهرک‌های صنعتی برای عارضه یابی واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال در استان شده بود نخستین کلینیک کسب و کار استان برگزار و مشکلات واحدهای صنعتی بررسی شد.

وی افزود: واحدهایی که مشکلی دارند، فرم خود اظهاری را تکمیل و در گروه های کارشناسی مربوطه با حضور مدیر واحد بررسی می شوند و با احصای نیازها، برنامه های بهبود آنها تعیین و اولویت بندی می شود.

مهدی زاده مقدم ادامه داد: برای مسائل و مشکلاتی که مربوط به دستگاه های اجرایی است موارد در ستاد تسهیل مطرح و حداکثر مساعدت صورت خواهد پذیرفت، اجرای سایر برنامه ها بر عهده مدیریت واحد است.

وی بیان کرد: از اهداف کلینیک کسب و کار استان، افزایش بهره وری، احصا نیازها، ایجاد تغییرات لازم برای افزایش رقابت پذیری در بازارهای داخلی و خارجی، نوسازی و بازسازی ساختار واحدها، خود اتکایی صاحبان صنایع و توانمندسازی واحدهای صنعتی و تولیدی است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل واحدهای صنعتی برای فروش و بازاریابی محصولات بوده، عنوان کرد: واحدهای صنعتی و تولیدی توان رقابت در بازارهای داخلی و صادراتی را دارند ولی عدم تحقیق و شناخت مناسب برای نیازسنجی بازار باعث شده است تا نتوانند از بازارهای موجود بهره برداری مناسب را داشته باشند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: کلینیک های کسب و کار برای واحدهای خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز تشکیل می شود که این امر ارتباط بین صنعتگران خارج از شهرک‌ها و داخل شهرک‌ها را عمیق تر می کند و واحدهای صنعتی خارج از شهرک‌ها می توانند ارتباط مطلوبی برای مسائل خود داشته باشند و از مجموعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی کمک بگیرند تا مسائل آنها رفع شود و موجب توسعه تولید و اشتغال شود.

وی در پایان گفت: در نخستین نشست کلینیک کسب و کار استان 15 واحد صنعتی عارضه یابی و مشکلات آنها بررسی شد و مدیران واحدهای صنعتی متقاضی استفاده از خدمات کلینیک کسب و کار می توانند به حوزه معاونت صنایع کوچک این شرکت مراجعه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.