سردار مجتبی غفورپور روزسه شنبه در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: بر اساس هدیه تعلق گرفته از سوی مقام معظم رهبری به قرارگاه محرومیت زدایی سپاه، همزمان با سالروز ولادت کریم اهل بیت(ع) توزیع پنج هزار سبد معیشتی در بین خانواده های نیازمند حاشیه شهر مشهد آغاز شد.
وی ادامه داد: این بسته های معیشتی شامل روغن، قند، حبوبات، رب، ماکارونی، خرما، سویا، شکر، برنج، پنیر و مرغ است که به بیش از 25 هزار نفر تعلق خواهد گرفت.
جانشین فرماندهی قرارگاه اجتماعی - امنیتی شهید برونسی مشهد گفت: از بدو تشکیل قرارگاه محرومیت زدایی شهید برونسی، رسیدگی به وضعیت محرومان حاشیه شهر مشهد در اولویت قرار گرفت چرا که بر اساس آمار به دست آمده نسبت محرومان حاشیه شهر مشهد به خود شهر 31 درصد است در حالی که در دیگر نقاط کشور این نسبت 11 درصد است که تفاوتی بسیار زیاد است و همه در رفع مشکلات این افراد باید تلاش کنند.
غفورپور افزود: در بازدید فرمانده سپاه از حاشیه شهر مشهد تهیه پنج هزار بسته معیشتی برای ماه رمضان در نظر گرفته شد که توزیع آن از امروز آغاز می شود.
وی ادامه داد: تاکنون در حاشیه شهر مشهد پوشاک و نوشت افزار به مناسبتهای مختلف توزیع شده است همچنین در سالروز تولد حضرت علی (ع) 300 سری بسته جهیزیه به زوجین حاشیه شهر تعلق گرفت و یا در ایام عید نوروز سه هزار بسته معیشتی توزیع شد.
جانشین فرماندهی قرارگاه اجتماعی - امنیتی شهید برونسی مشهد گفت: در زمان دفاع مقدس سپاه وظیفه داشت به تعرض دشمن پاسخ قاطع دهد و اکنون که دشمنان سعی در ایجاد مشکل اقتصادی برای جامعه دارند سپاه حمایت خود را از بخشهای آسیب دیده و ضعیف جامعه افزایش می دهد.
غفورپور افزود: از زمان تاسیس قرارگاه محرومیت زدایی، منابع مالی که از مراکز مختلف کسب می شود با تدابیر مشخص به همه استانها تزریق و سپس توزیع می شود تا محرومان متوجه شوند که هنوز به آنها توجه می شود و آنها برای نظام ارزشمند هستند.
رئیس بسیج سازندگی خراسان رضوی نیز در این خصوص به خبرنگاران گفت: از سال 94 تاکنون 130 هزار بسته معیشتی به ارزش هزار و 500 میلیارد ریال در حاشیه شهر مشهد توزیع شده است.
سرهنگ محمد روحانی افزود: همچنین در این مدت هزار و 200 سری جهیزیه نیز در بین زوجین نیازمند حاشیه شهر مشهد توزیع شده است.
وی ادامه داد: تاکنون بیش از هزار و 250 پروژه عمرانی شامل مرمت مساجد متروکه و خانه های محرومان انجام شده است و در بازدید سردار سلامی فرمانده سپاه از حاشیه شهر مشهد دستور تاسیس چند مسجد جدید نیز صادر شده است.
رئیس بسیج سازندگی خراسان رضوی گفت: امسال و سال گذشته دراقدامی مشترک با نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و کمیته امداد امام خیمنی (ره) سه میلیون افطاری ساده در مساجد حاشیه شهر مشهد توزیع شد.
روحانی افزود: در طرح 'هر مسجد حامی یک خانه ' ساخت هزار واحد آسیب دیده از سیل در دستور کار قرار گرفت و بر همین اساس تایستان امسال 500 واحد مسکونی در خراسان رضوی و 500 واحد مسکونی دیگر نیز در استان گلستان با همکاری گروههای جهادی ساخته می شود.
1922/2030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.