به گزارش ایرنا آیت الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه در مصلی الغدیر خرم آباد گفت: هر زمان در مقابل دشمنان محکم ایستاده ایم آنها به سرعت عقب نشینی کردند لذا می بینیم وقتی شورای عالی امنیت ملی کشور آن قدم کوچک را برداشت دشمن حرکت ناوهای خود را متوقف کرد.
امام جمعه خرم آباد به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب خطاب به مسئولان در مراسم افطاری اشاره کرد و اظهار داشت: سخنان بسیار مهم مقام معظم رهبری تکلیف همه ما را روشن کرد، برخی به خاطر دستیابی به اهدافشان قصد دارند از این طریق دل مردم را خالی کنند اما در درجه نخست مردم بدانند که جنگی در کار نیست زیرا نه ما اهل جنگ هستیم و نه آمریکا حال و حوصله جنگیدن با ما را دارد.
وی ادامه داد: مطلب دوم عدم مذاکره است مذاکره با آمریکا سم است اما مذاکره با دولتمردان فعلی این کشور سم مضاعف است زیرا مومن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود چرا که آنها می خواهند از نقاط قوتمان که همان توان نظامی ماست دست بکشیم.
آیت الله میرعمادی با بیان اینکه به چند دلیل امکان رویارویی آمریکا با ملت ایران وجود ندارد افزود: ایران لقمه بزرگی است که در گلوی آمریکاییها گیر می کند زیرا دشمن از قدرت توان نظامی ما واقف است، هنوز اشک چشم نظامیان آمریکا در خلیج فارس پاک نشده است.
وی افزود: از سوی دیگر آنها می دانند تمام پایگاه های رژیم اشغالگر قدس در حیطه برد موشکی ایران است همچنین تمام تاسیسات نفتی عربستان و امارات با کوچکترین خطای آنها در خطر است لذا باید بدانند اگر خلیج فارس برای ایران امن نباشد برای هیچ کشوری امن نخواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه بسیاری از محاسبات دشمن غلط از آب درآمده اظهار داشت: البته آنها خوب می دانند در جنگ بیشترین آسیب را خواهند دید از این رو تمایلی برای رویارویی نظامی با ایران ندارند.
نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: هفته آینده هفته کمک به محرومان است. این کمک وظیفه همه مسلمانان است حتی اگر در قالب دعا باشد.
وی توجه به فقرا و نیازمندان را از اصول مهم و اساسی در دین اسلام دانست و گفت: باید این مسئله را به عادت همیشگی خود تبدیل کنیم مخصوصا امسال که در استان عده ای دچار سیلزدگی اند و در گرمای طاقت فرسا با زبان روزه مشغول زندگی در چادر هستند از این رو دولت باید پیگیری جدی کند و البته مردم نیز باید توجه داشته باشند که تنها با رونق تولید، اقتصاد مقاومتی و کار و تلاش میتوانیم به اهداف خود برسیم.
آیت الله میرعمادی با بیان اینکه تقویت پیوندهای اجتماعی یکی از دستورات مهم در اسلام است اظهار داشت: در این خصوص نسبت به عقد اخوت و برادری بعنوان یکی از انواع پیوندهای اجتماعی تاکید فراوانی شده است.این سنت رسول خدا باید در میان مسلمانان رواج یابد، عقد اخوت میان مسلمین راهکار اساسی در مشارکت مومنانه در حل مشکلات جامعه است که برکات فراوانی دارد ازجمله باعث میشود مومنان احساس کنند که پشتوانه قوی دارند. همچنین مشارکت اجتماعی را بالا برده و موجب اقتدار جامعه میشود.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.