الهام بهره مند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گروه هدف در این جامعه آماری شامل افراد بالای 30 سال، مادران باردار و بیماران کلیوی در هر سنی هستند.
وی ادامه داد: نخستین راه درمان بیماری فشار خون که از آن به عنوان بیماری 'قاتل خاموش' نام برده می شود تغییر سبک زندگی، اصلاح رژیمهای غذایی و انجام فعالیتهای بدنی است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با بیان این که خیلی از افراد از بیماری فشار خون خود بی خبر هستند افزود: فشار خون سه دسته بیماری از جمله بیماریهای عروق مغزی، عروق قلبی و عروق محیطی ایجاد می کند و این موضوع ضرورت آگاهی در مورد این بیماری را بیشتر می کند.
بهره مند گفت: با بررسیهای صورت گرفته دو سوم کسانی که دچار سکته مغزی می شوند دارای بیماری فشار خون بوده و 50 درصد بیماران سکته های قلبی نیز سابقه فشار خون داشته اند.
وی ادامه داد: نقش ژنتیک در ابتلای به این بیماری مهمترین فاکتور است و عوامل دیگری مانند سن و جنسیت نیز تاثیرگذار است و عوارض فشار خون به طور میانگین 10 تا 30 سال بعد از ابتلا به سراغ فرد می آید.
همزمان با سراسر کشور طرح بسیج ملی کنترل فشار خون از 27 اردیبهشت تا 14 تیرماه امسال در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در حال انجام است.
شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.
1922/7079/6121
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.