سرپرست فرمانداری بردسکن از بهره برداری دو معدن طلا و فاز دوم کارخانه نساجی مدرس تا یکماه آینده در این شهرستان خبرداد.

ابراهیم قاسم پور در گفت و گو با خبرنگار  ایلنا در بردسکن گفت:معدن طلای سه بندون بیجورد که تاکنون بالغ بر 100 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است از یک پیشرفت 93 درصدی برخوردار است و با استخراج از این معدن طلا روزانه  700 گرم دراین واحد معدنی طلا تولید خواهد شد. 

وی همچنین به بهره برداری از معدن طلای دامن قر اشاره کرد و گفت:با راه اندازی کارخانه فرآوری  معدن طلا سه بندون ، بحث فرآوری طلا نیز در معدن دامن قر انجام خواهد شد.

سرپرست فرمانداری بردسکن با بیان اینکه اشتغال زایی در معدن طلای دامن قر در حال حاضر 35 نفر است و تاکنون 30 میلیارد تومان سرمایه گذاری در آن انجام شده است گفت: دو معدن طلای بردسکن  ظرف یک ماه آینده افتتاح و وارد چرخه تولید خواهند شد. 

قاسم پور عنوان کرد: از 6 معدن طلا در خراسان رضوی دومعدن آن در بردسکن قرار گرفته است و خوشبختانه بردسکن به لحاظ کانی های معدنی  این توان و ظرفیت را دارد که به یکی از قطب های معدنی کشور تبدیل شود.

وی عنوان کرد: معادن منطقه باید به یک هلدینگ بزرگ اقتصادی تبدیل شوند و با ایجاد یک زنجیره کامل خط تولید مفتول مس را در منطقه فعال کنیم. 

سرپرست فرمانداری بردسکن  به افتتاح فاز دوم کارخانه نساجی مدرس اشاره کرد و گفت:این پروژه بیش از 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد  و سرمایه گذار 13 میلیون یورو با استفاده از تسهیلات و آورده خود  دراین کارخانه سرمایه گذاری کرده است.

وی با بیان اینکه اشتغال زایی این واحد تولیدی در فاز اول 160 نفر است گفت: با افتتاح و راه اندازی فاز دوم زمینه اشتغال 400 نفر  نیز فراهم می شود.

وی از اعلام آمادگی بانک صنعت و  معدن برای  تامین نقدینگی مورد نیاز این کارخانه برای راه اندازی فاز دوم خبرداد و گفت: با توجه به تولیدی نخ در این کارخانه باید  با تکمیل زنجیره دراین واحد تولیدی  محصول آن را به پوشاک نیز  تبدیل کنیم.

وی اظهارداشت: بردسکن از لحاظ کارخانجات صنعتی جای کار دارد و برای سرمایه‌گذاری شهرستان بکری است و خوشبختانه به لحاظ معادن طلا، مس و آهن منطقه غنی است که با توجه به توافقات صورت گرفته با نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، معاونت فناوری رئیس جمهور، معاونت معدنی وزیر صنعت معدن و تجارت با بانک صنعت و معدن توجه ویژه‌ای به معادن منطقه می‌شود.

وی در خصوص احداث پارک نساجی و پارک معدنی در بردسکن اشاره کرد و گفت: پس از مطالعات و طراحی این پروژه مهم در سال جاری عملیات آن آغاز می‌شود.

وی افزود: طراحی پارک نساجی می‌تواند زنجیره این واحد تولیدی را  تکمیل  و  پارک معدنی منطقه را به قطب اقتصادی تبدیل کند.

وی از سرمایه گذاری بیش از 300 میلیارد تومان در معادن این شهرستان توسط بخش خصوصی ظرف 3 سال اخیر  اشاره کرد و گفت:  بیشتر معادن بردسکن با کمبود نقدینگی مواجه هستند.

سرپرست فرمانداری بردسکن گفت:این شهرستان دارای 33 معدن بوده که 17 معدن آن فعال است و مابقی با کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش مواجه هستند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.