سیدمحمد بطحایی روز جمعه در سفر یک روزه خود به شهرستان نیشابور و در بازدید از اردوگاه شهید رجایی (باغرود) این شهرستان افزود: بسیاری از چهره های نظام همچون شهید همت و شهید رجایی آغاز خدمتشان با معلمی بوده و همچنان متعهدترین و مردمی ترین قشر جامعه معلمان هستند.
وی ادامه داد: در کشور 110 هزار مدرسه با 600 هزار کلاس درس وجود دارد که اداره این مجموعه حجم عظیمی از نیروی انسانی، مدیریتی و هماهنگی را می طلبد و مسلما در این مسیر کاستیهایی هم وجود دارد اما نباید فقط نقاط ضعف را ببینیم.
وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز در کشور گرفتار این شده ایم که نداشته هایمان را بیشتر از داشته هایمان می بینیم که این یک ظلم ناخواسته به نظام است.
بطحایی افزود: با وجود همه دشمنی هایی که در این 40 سال با انقلاب و نظام شده است به جایگاهی رسیده ایم که در دنیا حرفی برای گفتن داریم و امروز داشته هایمان در آموزش و پرورش بسیار ارزشمند است البته هنوز راههای نرفته زیادی پیش رو داریم.
مجتمع فرهنگی، اردویی کشوری شهید رجایی نیشابور معروف به اردوگاه باغرود وابسته به وزارت آموزش و پرورش در سال 1342 در زمینی به مساحت 1151 هکتار ساخته شد.
این اردوگاه در 12 کیلومتری شهر نیشابور و در دامنه رشته کوههای بینالود بنا شده و از محیطی طبیعی همچون تپه ماهور، دشت، کوه و رودخانه برخوردار است.
از ویژگیهای بارز این اردوگاه نزدیکی به حرم مطهر حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) است که در 130 کیلومتری مشهد مقدس واقع شده و یکی از چهار اردوگاه ممتاز ملی و مجهز در سطح کشور است.
این مجتمع دارای امکانات فرهنگی و ورزشی از قبیل: کتابخانه، نمازخانه، سالن اجتماعات تابستانی، کارگاههای مختلف مهارتی، سینما، رصد خانه، زمین چمن، استخر شنا و دریاچه قایقرانی است.
سالنهای پذیرایی، درمانگاه، فروشگاه، مهمانسرا و کمپهای تابستانی از دیگر امکانات این مجموعه است و سایر جاذبه های گردشگری این مجتمع شامل سد بزرگ خاکی، دریاچه پرورش ماهی، باند پروازی هواپیمای گلایدر، مزارع زعفران، زنبورداری، باغات میوه، فضای سبز و پرورش گل و گیاه است. ظرفیت پذیرش اردوگاه برای اردوهای یک روزه پنج هزار نفر و برای اردوهای چند روزه دو هزار و 500 نفر است.
مرکز شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد واقع شده است.
1922/9869
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.